יום רביעי, 26 בפברואר 2014

צפו ותהנו: דברי חברי הכנסת בדיון על הר הבית

לראשונה מאז שחרור הר הבית מידי אוייב (והסגרתו שוב לידי אוייב) דנה אתמול מליאת הכנסת על המצב בהר הבית. אנחנו מביאים לפניכם את דבריהם של חברי הכנסת אוהבי ציון. חסכנו מכם את דברי הבלע ודברי התבוסתנות של ח"כים אחרים.

באמצעות הקישורים המצורפים, ניתן לקרוא את התמליל המלא של כל אחד מחברי הכנסת ולצפות בנאומו:


אני קורא לממשלת ישראל להפסיק את האפליה וההשפלה של היהודים בכניסה להר ועל ההר, ואני קורא לממשלת ישראל לאפשר גישה חופשית לכל יהודי להר-הבית מכל שער ותפילה על ההר כמתחייב מעצם היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית וכמתחייב מחוקי-היסוד של מדינת ישראל.

...כמי שעלתה להר-הבית ביום החופה שלה, אני יכולה להגיד לכם שאין דבר מרגש ומכאיב לב יותר מאשר העלייה להר-הבית. מרגש, כי בכל זאת מימוש ציונות אחרי אלפיים שנה זה דבר נפלא, אבל מאוד מכאיב לב, כשאתה רואה איך יהודים מנועים מלממש את הזכות הבסיסית ביותר שאושרה גם על-ידי בג"ץ, שאתם כל כך מקדשים: הזכות להתפלל, הזכות להניף שם דגל ישראל, הזכות להרים כל סממן של ריבונות ישראלית...

חגי הנביא אמר: העת לכם שבת בבתיכם ספונים והבית הזה חרב? בכל יום שאני מגיעה לפה, לבניין המפואר הזה, אני מתמלאת שמחה על כך שזכינו להקים את מדינת ישראל על כל מוסדותיה המפוארים. יש לנו כנסת ויש לנו ממשלה ויש לנו צבא ויש לנו מדינה לתפארת, אבל אנחנו יושבים בבתינו ספונים, ובמרחק כמטחווי קשת מפה הבית האמיתי שלנו חרב... ריבונות ישראל חייבת להתחיל ולהימשך אל הבית ההוא... אל הר-הבית...

הר-הבית הוא מקום תפילה, ומי שבאמת דוגל בחופש הדת, שלא ימנע מן היהודים את הדבר היסודי והבסיסי, להתפלל שם, בהר-הבית. אני קורא לממשלת ישראל להפעיל את הריבונות ולתת לכל אחד ואחד את ההזדמנות, לכל אחד, ליהודי ולמוסלמי, להתפלל בהר-הבית.

ח"כ זבולון קלפה בדיון בכנסת על הר הבית:

פה נעוצה חלק מהטעות שלנו. אנחנו מסתפקים בעצם בחצר למטה, כי, כל מי שיודע ומכיר, הכותל המערבי זה רק החומה שבעצם סוגרת על החצר. העיקר והתוכן נמצאים שם למעלה.

לדברי ח"כ זבולון קלפה ולצפיה בנאומו >>  


הגיע הזמן להפסיק את האפליה נגד יהודים בהר-הבית. הגיע הזמן לאכוף את החוק על הר-הבית, להפסיק את ההרס של הארכיאולוגיה, להפסיק את הנפת הדגלים של ארגוני טרור על הר-הבית.

האם יהודי שרוצה לעלות להר הבית צריך להגיד את המשפט: לא אלה אלא אללה ומוחמד רסול אללה?  לא ולא. אנחנו נגיד: שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד.  זה מה שהיהודים יגידו בהר-הבית.

ח"כ יריב לוין בדיון בכנסת על הר הבית:

יהודים במשך כל כך הרבה שנים ישבו בגלות, והתפללו, וחיכו, וייחלו לשיבת ציון. הם לא התכוונו לשוב לתל-אביב, הם דווקא התכוונו לשוב לירושלים. אני גם חושב שהם לאו דווקא חלמו לשוב לבניין הכנסת או למשרד ראש הממשלה. נדמה לי שהם הסתכלו על מקום אחר, על הר-הבית.

לדברי ח"כ יריב לוין ולצפי בנאומו >>

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה