יום רביעי, 26 בפברואר 2014

דברי ח"כ שולי מועלם בדיון במליאת הכנסת על הר הבית

הגיע הזמן להפסיק את האפליה נגד יהודים בהר-הבית. הגיע הזמן לאכוף את החוק על הר-הבית, להפסיק את ההרס של הארכיאולוגיה, להפסיק את הנפת הדגלים של ארגוני טרור על הר-הבית.

להלן דבריה של ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) בדיון במליאת הכנסת ביום שלישי כ"ה באדר א' תשע"ד:

תודה, אדוני. אדוני היושב-ראש, גברתי השרה, חברותי וחברי, אני רוצה לפתוח את הדברים שלי בהקראה של מכתב שנכתב כמעט לפני 20 שנה:
בעזרת השם, ה' באדר ב' תשנ"ה, 7 במרס 1995. מכובדי שלום רב. קראתי בעיון את מכתבך. זכותו של העם היהודי על מקום קודשו, הר-הבית, אינה ניתנת לערעור. אני סבור שיש להסדיר זכות תפילה של יהודים במקום זה, על אחת כמה וכמה כשאנו נותנים חופש פולחן לכל הדתות בירושלים. ברור שיש לטפל בנושא זה ברגישות הראויה, ואני מאמין שנוכל לעשות זאת לאחר שנחזור להנהגת המדינה. על החתום: בנימין נתניהו, יושב-ראש תנועת הליכוד.
אדוני ראש הממשלה, אנחנו כבר בהנהגת המדינה, אז אולי הגיע הזמן להסדיר את מה שאתה מבקש במכתב הזה שלך: להסדיר את הזכות של יהודים להתפלל על הר-הבית; להסדיר את הזכות של היהודים לעלות להר-הבית לא כגנבים בפתח, לא כמתחננים לשלוש שעות בבוקר ורק בחלק מהימים, ולא בחגים ולא כשזה מעצבן מישהו. אם הזכות על הר הבית היא כל כך ברורה, אז בואו נסדיר את זה. בואו נדבר.
הרבה זמן לא שמעתי, חברת הכנסת גלאון, כזאת צביעות: אני בעד פולחן דתי ובעד זכות התפילה, אבל רק לערבים, כי אין זכויות תפילה ליהודים בהר-הבית. אין זכויות תפילה ליהודים בהר-הבית. אי-אפשר להיות בעד הזכות הזאת אבל להחליט מתי היא תינתן. אם יש זכות ליהודים להתפלל בהר-הבית – כי גם את מקבלת את זה שהר-הבית הוא המקום הקדוש – אז בואי נסדיר את זה עכשיו. בואי נסדיר את זה בלי תלות לא בהסכם מדינה ולא בהסכמה של ממשלת ירדן, כי מדינת ישראל והעם היהודי הוא הריבון בהר-הבית.
בניגוד למה שאת אמרת, לנו אין שום כוונה לא לתת לאחרים להתפלל שם. מדינת ישראל גם מצאה דרך במקום אחר שהיה בעייתי: מערת המכפלה. יש שם דרך מצוינת לאפשר לכל מי שמבקש להתפלל שם להתפלל.
הגיע הזמן להפסיק את האפליה נגד יהודים בהר-הבית. הגיע הזמן לאכוף את החוק על הר-הבית, להפסיק את ההרס של הארכיאולוגיה, להפסיק את הנפת הדגלים של ארגוני טרור על הר-הבית. דגלים שאסור להניף אותם בשום מקום אחר מקבלים מקום רב על הר-הבית, ואנחנו יושבים ושותקים ושותקים ושותקים, כי אולי נדליק את העולם הערבי. מעולם אף אדם יהודי לא ביקש לפגוע בזכויות של מוסלמים להתפלל איפה שהם בוחרים. בינתיים כל הפגיעה היא כלפינו.
אדוני היושב-ראש, אני מבקשת לסיים בדברי הנביא מיכה, שהם לב לבה של האמירה של כל יהודי מאמין: "והיה באחרית הימים יהיה הר-בית ה' נכון בראש ההרים ונשא הוא מגבעות, ונהרו עליו עמים, והלכו גוים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ה' ואל בית אלוקי יעקב ויורנו מדרכיו ונלכה בארחותיו, כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים - - - כי כל העמים ילכו איש בשם אלוקיו, ואנחנו נלך בשם ה' אלוקינו לעולם ועד". תודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה