יום רביעי, 26 בפברואר 2014

צפו: דברי ח"כ אורית סטרוק בדיון במליאת הכנסת על הר הבית

חגי הנביא אמר: העת לכם שבת בבתיכם ספונים והבית הזה חרב? בכל יום שאני מגיעה לפה, לבניין המפואר הזה, אני מתמלאת שמחה על כך שזכינו להקים את מדינת ישראל על כל מוסדותיה המפוארים. יש לנו כנסת ויש לנו ממשלה ויש לנו צבא ויש לנו מדינה לתפארת, אבל אנחנו יושבים בבתינו ספונים, ובמרחק כמטחווי קשת מפה הבית האמיתי שלנו חרב... ריבונות ישראל חייבת להתחיל ולהימשך אל הבית ההוא... אל הר-הבית...



להלן דבריה של ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) בדיון במליאת הכנסת ביום שלישי כ"ה באדר א' תשע"ד:

תודה. אדוני היושב-ראש, חברי חברי הכנסת, חבר הכנסת משה פייגלין, יישר כוח על הדיון החשוב הזה. אנחנו נמצאים עכשיו מבחינה היסטורית בתקופה מקבילה לשתי תקופות אחרות בתולדות עם ישראל: התקופה של ראשית מלכות ישראל בימי דוד המלך והתקופה של ראשית שיבת ציון בימי חגי הנביא. דוד המלך אמר: "הנה אנכי יושב בבית הארזים" וארון האלוקים שוכן בתוך היריעה. אנחנו יושבים לנו פה בבית כל כך מפואר, סמל להתחדשות של ממלכת ישראל בתקופתנו, ויותר גרוע מזה שארון האלוקים בתוך היריעה, ראינו כולנו כאן בדיונים שאתה משה יזמת יחד אתי בוועדת הפנים את השרידים של בית-המקדש שוכנים מתחת ליריעות ברזנט עלובות ונתונים לפגעי מזג האוויר, ואין לאל ידינו להושיע.
חגי הנביא אמר: העת לכם שבת בבתיכם ספונים והבית הזה חרב? בכל יום שאני מגיעה לפה, לבניין המפואר הזה, אני מתמלאת שמחה על כך שזכינו להקים את מדינת ישראל על כל מוסדותיה המפוארים. יש לנו כנסת ויש לנו ממשלה ויש לנו צבא ויש לנו מדינה לתפארת, אבל אנחנו יושבים בבתינו ספונים, ובמרחק כמטחווי קשת מפה הבית האמיתי שלנו חרב, ואנחנו נותנים לו להמשיך להיות חרב; ולא רק חרב אלא שועלים ילכו בו, ומשחקים על רחבת הר-הבית במשחקי כדורגל, ועושים שם פיקניקים, ועושים שם את הצרכים שלהם, הערבים, ואנחנו עומדים כעניים וכאביונים בפתח, ולפעמים גם זה לא. פשוט יושבים כאן ולא רואים את מה שקורה שם.
אז בשביל זה טוב שהתכנסנו, כי ריבונות ישראל לא יכולה להתחיל ולהיגמר בבית הזה; היא חייבת להתחיל ולהימשך אל הבית ההוא, אל הבית האמיתי של כולנו, אל הר-הבית, שבעזרת השם ייבנה עליו בית-המקדש במהרה בימינו, אמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה