יום שישי, 6 בדצמבר 2013

השר מזלזל

יצחק אהרונוביץ', השר לביטחון פנים, כפוף ליועץ המשפטי לממשלה בערך כפי שישראל מחוייבת למוצא פיו של נשיא זימבבואה, אבל על מלים הרי לא משלמים מס * המיקרופון סובל הכל, וגם הציבור


שר המשטרה יצחק רהרונוביץ'
השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' התראיין ביום חמישי שעבר בגלי צה"ל לתוכניתם של יועז הנדל וספי עובדיה, ונשאל למה נאסרת תפילת יהודים בהר הבית. אהרונוביץ' די זילזל, כהרגלו יש לומר, כהרגלה של המערכת שממנה בא ושעליה הוא ממונה, וענה שהוא מנוע מלהתיר פולחן יהודי בהר מפני שהיועץ המשפטי לממשלה הנחה יום קודם לכן, בישיבה שנערכה בעניין הזה בדיוק בנוכחות ראש הממשלה, להותיר על כנו את הסטטוס קוו הקדוש בעולם במקום הקדוש בעולם.
הנדל שאל את השר: "אתה מבין את הבעיה הדמוקרטית בזה? במדינה דמוקרטית יש חופש פולחן".
אהרונוביץ' לא חשב שיש בכך בעיה: "להתפלל? מי קבע? אני מסביר לך שאנחנו כפופים להנחיות היועץ המשפטי לממשלה. עזוב את דעתי האישית. היא לא רלוונטית".
הנדל, שבניגוד לאהרונוביץ' הקשיב כנראה בשיעורי אזרחות, לא ויתר: "אבל אתה הדרג המדיני, והיועץ רק כלי מסייע".
אהרונוביץ' התעקש: "אבל אני כפוף להנחיותיו". אהרונוביץ' גם לעג להנדל שהעז לתחקר אותו בנושא כה סהרורי, והוסיף שאם יועז לחוץ מאוד להתפלל הוא – אהרונוביץ' – כבר יסדר לו להתפלל בהר הבית.
הפינג-פונג עוד היה נמשך, אבל הנדל בחר לא להוסיף ללחוץ לנוכח המחזה המשונה. פתאום אהרונוביץ' ממעט את קומתו בענווה. יתהפך העולם, אך הוא לא יסור מנאמנותו להוראות היועמ"ש. השר חוזר לפתע לימיו כשוטר. הוא בכלל רק פקיד קטנטן, אחרון הקצינים, זה שרק ממלא הוראות, משוכנע שכולם כמותו שכחו לפתע איך פועלת דמוקרטיה, ובטוחים שזה לגמרי תקין שיועץ משפטי ממציא כללים לעצמו, נאמן לסטטוס קוו במקום לחוקי המדינה, שהוא שופט-על וכולנו בעצם רק נתינים הכפופים למרותו – כולם, מכבוד השר ועד אחרון הישראלים אשר אחר הרחיים של טחנות הצדק. ומה אנחנו בכלל לעומת הסטטוס קוו שנהג כאן מאז בריאת העולם? כל ההיסטוריה היהודית המפוארת בהר הבית ביטלה את עצמה ברגע שבו נקבע הסטטוס קוו הזה, שמחייב את השוטרים לדלוק אחרי ממלמלי פסוקים.
האמת היא כמובן שאהרונוביץ' איננו כפוף לאיש. הוא פשוט מצפצף על הנורמות ועל החוק ועל הכללים ובעיקר עלינו. וזה מתחיל להריח דומה להתנתקות. המערכת שבראשותו כבר רגילה כל כך לצפצף, שהיא איננה מצפצפת גם כשהעשן הופך לאש המאיימת לשרוף הכל. המשטרה מתעלמת כבר עשרים שנה מצו בג"ץ המחייב למנוע משחקי כדורגל ערביים בהר הבית בשל פגיעה ברגשות היהודים, מצפצפת בלי עכבות מיוחדות על חוק יסוד ירושלים בירת ישראל ועל חוק המקומות הקדושים ומעניקה דריסת רגל לוואקף בהר (עבירה שעונשה חמש שנות מאסר, אבל מי סופר?).
וזה בהחלט מסתדר מצויין כשזוכרים שזו אותה המשטרה שהסתירה במשך שנים מסמך נהלים סודי שעליו החתימה 'גורמים בעייתיים' בהר, בעלי כיפות גדולות, ציציות, לוחשי תפילה. הסתירה אותו מתוך ידיעה שמבחינה חוקית הוא בדיחה, מתוך ידיעה שנוהל האוסר על אדם 'להתבלט בהר בכל דבר ועניין' מתאים יותר לשלטונות מצרים או ירדן מאשר לישראל החופשית. אלו כוחות הביטחון הנתונים למרותו, שכמו גוף מפוקפק שיש לו הרבה מה להסתיר הותירו את הנהלים בהר הבית מועברים בעל פה וחלילה לא כתובים. כאילו המתחם המקודש הוא מבצרו האחרון של הנ.ק.ו.ד., וכמו 'הענק וגנו', לשם, למרומי ההר, טרם הגיעה ידה הארוכה של מדינת ישראל.
וזה אותו השר שמשטרתו שולחת את אנשיה לעכב לבידוק יהודים בעלי זקן ופאות בשער יפו, בנוהל שעד לפני שנה נשמר להר הבית בלבד, אבל כיוון שהדבר כבר נעשה כהיתר והתגלה כמוצלח למדי (וגם כסוג חדש של סטטוס קוו), מדוע בעצם לא להעתיק את הדגם למקומות נוספים בירושלים ואולי לשאר הארץ?
זה אותו השר ששוטריו נמנעו ביום ראשון השבוע מלקטוע באיבּה התפרעות איסלמית בהר הבית, והעדיפו להסתפק בשיחרור הודעה לתקשורת, כזו שמנערת מהם כל אחריות לאובדן השליטה ומטילה אותה במלואה על אזרחים – כן, יהודים דתיים, איך ניחשתם? וכל המדיה הישראלית (טוב, למעט יועז הנדל ועוד אחדים) משננת כמקהלה מתודרכת שהאירוע המדובר היה למעשה תיגרה בין מוסלמים ליהודים. כן, תיגרה. למה לא? תיגרה זה נשמע סביר בהתחשב במטורפים שבסביבה. ובעצם היהודים שומרי המצוות ביצעו פרובוקציה. כן, כן, הם שרו שירי חנוכה. לא, הם השתחוו. הרי 'השתחוו' רק יגדיל את הרושם הרצוי. זה נשמע הזוי יותר ואופייני לקבוצות המסוכנות שעמם המשטרה באה במגע. 'השתחוו' גם מקנה למשטרה בעיני הציבור את מלוא הסמכות לעשות את כל הנדרש לביעור הנגע הזה. להוציא למשוגעים עם הכיפות, אלו שמסבכים את כוחות הביטחון ואותנו במלחמת עולם שלישית, את החשק לעשות דברים מוזרים. השתטחו, נו, שוין.
וכבוד השר, כמו דוברי המשטרה שתחתיו, יודע היטב שאין בעולם שאלה קשה שאי אפשר להתחמק ממנה בעזרת מענה לאקוני סתמי שבעצם לא אומר דבר (כי לענות תשובה לעניין זו לא אפשרות קבילה. הרי אפשר להסתבך חלילה). כי בעצם אין איש מולך שראוי לתשובה, לתגובה על משהו. והכל קביל, הכל עובר, בגיבוי השר ובהשראתו. ממנו תראו וכן תעשו. 


הערת מערכת האתר: ארנון סגל, כאיש עדין ושקול וכעיתונאי מקצועי, אמין ומכובד בחר את מילותיו בקפידה ונזהר מלומר את הדברים באופן בוטה וצעקני. 
יום לפני פרסום הדברים פרסם ערוץ 7 על שקר נוסף של השר בענין הפעלת מסתערבים נגד יהודים תמימים (ראו קישור לערוץ 7: שוב: מסתערבי משטרה נגד מתיישבים). 
אנחנו ממליצים מאוד גם להזכר בנשכחות ולקרוא בקישורים הבאים כתבות שהתפרסמו כאן בעבר:  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה