יום שישי, 21 בנובמבר 2014

סטטוס קוו: למה נתניהו מתכוון?

נתניהו מפחד || לא רק מהערבים

הרב איתי אליצור מדריך קבוצת יהודים בהר הבית
למה נתניהו מתכוון כשהוא אומר שלא ישנה את הסטטוס קוו בהר הבית ולמה הערבים הם רק תירוץ?

מאת: איתי אליצור

כבר חודש שלם מהלכים עלינו אימים ואומרים לנו שאסור בשום פנים ואופן לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית, כי כל שינוי כזה עלול לגרום להתלקחות גדולה בירושלים רבתי.

נתניהו כבר הודיע וחזר והודיע וחזר והודיע שהוא לא ישנה את הסטטוס קוו.

כשנתניהו מדבר על כך שהוא לא ישנה את הסטטוס קוו, הוא מתכוון שהוא לא ישנה אותו לטובת היהודים. שינוים לטובת הערבים יש ללא הפסקה. ראש ממשלתנו היקר אפילו נפגש עם מלך ירדן וסיכם איתו בדיוק אלו הגבלות ואפליות יחולו על היהודים בהר הבית. למעשה מסר נתניהו את הר הבית לידי מלך ירדן. למרבה הבושה, ראש ממשלת ישראל מסר את קדש הקדשים של עם ישראל לידי זרים.

האם זה מנע את ההתלקחות בירושלים?

יקבלו בכל מקרה

מדוע? מדוע נכשלו כל המאמצים הישראליים להבהיר לערבים שהם בכל מקרה יישארו לעולם בעלי הבית בהר הבית? מדוע המהומות בירושלים נמשכות למרות כל ההבהרות האלה?

התשובה ברורה: המהומות נמשכות לא למרות ההבהרות, אלא בגלל ההבהרות.

הערבים יודעים היטב שאין להם מה להפסיד. נתניהו הבהיר להם זאת. נתניהו ממש הודיע: לא חשוב מה תעשו, את הר הבית לא תפסידו.

אז איזו סיבה יש להם להפסיק לרצוח יהודים?

פעם, נתניהו היה אמון על הסיסמא "יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו". נתניהו הוא פוליטיקאי משופשף, שיודע שכדי להשיג תמורה מהצד השני, הצד השני צריך להבין שיש לו הרבה מה להפסיד. מה אפוא גרם לו להתנהג במקרה הזה כמו טירון שלא מבין את כללי המשחק? מה גרם לו להגיש לצד השני את מבוקשו על מגש של כסף ללא תנאים?

הלא היה צפוי שנתניהו יגיד: יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו. יהיה שקט – יכנסו ערבים להר הבית. לא יהיה שקט? יכנסו יהודים בלבד.

הערבים הם רק התירוץ

התשובה היא כנראה שמבחינת נתניהו לא הערבים הם האויב.

נתניהו פוחד מאד מהקדושה ומהמהות של העליה היהודית להר הבית. היהודים המבקשים להזכיר לציונות לשם מה חזרנו לציון, מאיימים על הזהות שנתניהו רוצה לאמץ.

לא תמיד זה היה כך. אבות הציונות דווקא האמינו בכך שסוף התהליך הוא בניין המקדש. הרצל הזכיר את המקדש הבנוי בספריו (אם כי בצורה מעוותת). גם יאיר כלל את העיקר הזה בי"ח עיקרי התחיה. ולמעשה, עם ישראל לא היה חוזר בארצו אלמלא עמד במשך כל שנות גלותו שלש פעמים ביום ואמר "ותחזינה עינינו בשובך לציון".

אבל היום, הרעיון הציוני הזה מאיים על נתניהו.

ולשם הבריחה מפני ההתעוררות הלאומית, מגייס נתניהו את הערבים. ומפחיד אותנו שאם הערבים לא יקבלו את הר הבית אוי ואבוי לנו.


פורסם לראשונה בערוץ 7: http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/12959

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה