יום שבת, 29 בנובמבר 2014

צפו: דנינו - מפכ"ל כושל, מעודד טרור

לא יודע לומר נכשלתי || מפיל אחריות על נבחרי הציבור

הפגנת חמאס בהר הבית בחסות משטרת ישראל
המפכ"ל יוחנן דנינו לא אחראי באופן ישיר לכישלונות המשטרה במיגור הפשע ועכשיו המיגור הטרור הערבי. דנינו לא מסוגל להגיד: נכשלתי. את האחריות הוא מפיל על אחרים. בצדק, הוא לא מפיל  את האחריות על הערבים כי זה לא רציני, זה כמו להפיל את האחריות לגנבות הרכב על הגנבים. 

דנינו לא למד מהי דמוקרטיה. הוא לא למד שהוא עובד ציבור והוא כפוף לדרג המדיני ולא להיפך. את האחריות למצב הביטחוני הרעוע שדנינו טיפח במו ידיו, הוא מפיל על נבחרי הציבור. לא על נבחרי הציבור הערבים, שעושים ככל הניתן כדי להתסיס את השטח, אלא נבחרי הציבור היהודים, שבעצם דרישתם למימוש הזכות הבסיסית ביותר לחופש פולחן, הם מתסיסים כביכול את הרחוב הערבי.

דנינו הבטיח למנוע כניסת גורמים מתסיסים להר הבית. כנראה שהוא לא התכוון למחבלי החמאס ודאעש, נראה שהוא התכוון ליהודים, שעצם נוכחותם עלולה לפגוע חלילה ברגשותיהם של חבריו מהחמאס.


הפגנת חמאס בהר הבית בחסות משטרת ישראל
החברים של דנינו: שימו לב לקריאות בעד ארגון המחבלים חמאס. לדנינו זה לא מפריע.

↓ המשטרה נותנת גיבוי מלא לטרור

הפגנת חמאס בהר הבית בחסות משטרת ישראל

בעוד המשטרה מנהלת מאבק נגד חברי הכנסת היהודים שעולים להר הבית, השתוללו שם ביום שישי רעולי פנים עם דגלי חמאס במגוון של קריאות הסתה בתמיכה בטרור נגד ישראל והיהודים.

המשטרה פתחה את הר הבית לכניסה חופשית של מוסלמים מכל הגילאים. ללא בדיקות בשערים. המוסלמים ניצלו את פתיחת הר הבית להחדרת דגלי חמאס, הפרות סדר, וקריאות הסתה.

בין היתר קראו המוסתים "ברוח ובדם נפדה את לא אקצה", קריאות תמיכה במוחמד דף האחראי לרצח יהודים רבים, ועוד.

↓ השר אהרונוביץ' הבטיח: "אף אחד לא יפגע בהר הבית"

רעולי פנים בהפגנת חמאס בהר הבית בחסות משטרת ישראל
הפרות הסדר מתרחשות בהר הבית ימים ספורים לאחר הצהרותיו של השר אהרונוביץ' ש"אף אחד לא יפגע בהר הבית". 

השר שנכח ביום שלישי האחרון בטקס פתיחת תחנת הכיבוי החדשה בכפר בקה אל גרבייה, הצהיר בפני הקהל ש"שבועיים רצופים הר הבית פתוח בימי שישי למוסלמים להתפלל והיו מעל ארבעים אלף. אני לא אאפשר לשום קיצוני לעלות להר הבית להפר את הסדר. לא אאפשר את זה ואני אעמוד על המשמר".

↓ המפכ"ל דנינו התלהם: "לא אתן לחברי הכנסת היהודים לעלות להר הבית"

הפגנת חמאס בהר הבית בחסות משטרת ישראל
באותה שעה שבהר הבית התרחשו הפרות הסדר, עלה המפכ"ל דנינו לנאום בכנס באשקלון ובחר לתקוף דווקא את חברי הכנסת היהודים העולים להר הבית בטהרה.

באירוע "שישי בקתדרה" במכללה האקדמית אשקלון איים המפכ"ל דנינו כי "ימנע את עלייתם להר הבית של חברי כנסת "שמתסיסים". כאשר כוונתו לחברי כנסת שעולים להר כיהודים ולא כתיירים.

למען הסר ספק נבהיר שדנינו לא התכוון לחברת הכנסת זועבי וחבריה, הוא התכוון רק לחברי הכנסת היהודים.

↓ התנועה למשילות ודמוקרטיה: לפטר את דנינו אם לא יתנצל

הפגנת חמאס בהר הבית בחסות משטרת ישראל
בתגובה קראה הערב התנועה למשילות ודמוקרטיה לראש הממשלה נתניהו ולשר יצחק אהרונוביץ' בדרישה לפנות אל דנינו שיתנצל על דבריו ואם לא יעשה כן "הרי שיש להעבירו מתפקידו ולמנות תחתיו אדם המכיר את כללי המדינה הדמוקרטית, סמכויותיו, וחובותיו" נכתב.

במכתב נאמר כי "קביעתו זו של רב ניצב יוחנן דנינו מעידה כי אינו תופס נכון את תפקידו ומקומו כמפקד המשטרה, וכדרג שעליו מוטל לבצע את החלטות הדרג המדיני והחוק ולא את הערכותיו ונטיות ליבו".

בתנועה מדגישים בפני ראש הממשלה והשר לבטחון הפנים כי "חרף פניית יו"ר הכנסת לשר הממונה על המפכ"ל ועל אף שהדברים הובאו לידיעת מר דנינו, הלה, לא די שלא חזר בו מדבריו אלא אף הבהיר שוב באופן רשמי כי זוהי עמדתו והדגיש כי יפעל לאיסור כניסת חברי כנסת למתחם הר הבית".

במקביל, פנתה התנועה ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין בקריאה לקיים דיון דחוף ולזמן את דנינו כדי לברר כיצד לטפל בהפרת הכללים הדמוקרטיים מצידו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה