יום רביעי, 14 במאי 2014

גלרית תמונות: פסח שני בהר הבית

פסח שני בהר הבית: חברי קונגרס אמריקאים הצטרפו לעולים

עשרות יהודים עלו היום (רביעי) להר הבית לרגל פסח שני שחל היום. בין העולים בלטו הרב דוד שפיץ, הרב חיים ריצ'מן ממכון המקדש, קבוצות מקרית ארבע חברון ומהישוב נריה ועוד עשרות יהודים שהגיעו לפקוד את בית ה' החרב.

לכבוד פסח שני שחל היום, עלו להר הבית עשרות יהודים, מלבד הקבוצה הקבועה הפוקדת את ההר מדי יום רביעי. קבוצת העולים מקרית ארבע חברון ישבו כמנהגם בבית המדרש שייסד יצחק אימס הי"ד סמוך לשער הרחמים ולמדו שם את הלכות פסח שני. הרב דוד שפיץ ממורשת ומראשי חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, שהצטרף ל קבוצה ור' יעקב עציון, דרשו בפני הקבוצה מעניינו של יום ומעניינו של מקום.

פסח שני בהר הבית: הרב דוד שפיץ דורש בפני העולים
ר' גרשון רוטשילד מקרית ארבע הזכיר את דברי "אור החיים" הקדוש על פרשות בהר ובחוקותי המדבר רבות על בית המקדש ועל ההתרשלות של דורנו בבניינו בזו הלשון: "...והגאולה תהיה בהעיר לבות בני אדם... ועל זה עתידין ליתן את הדין כל אדוני הארץ גדולי ישראל, ומהם יבקש ה' עלבון הבית העלוב... כי אין איש שם על לב, אין מנהל, ואין מחזיק, ביד אומה ישראלית להשיבה אל אביה, אל תאמר כי ח"ו אבדה תקוה..."

הרב חיים ריצ'מן ממכון המקדש עלה להר הבית עם שני חברי קונגרס אמריקאים ידידי ישראל. הם לא הזדהו בתפקידם ועלו כיהודים שומרי מצוות, כדי שהם יחוו וירגישו בעצמם את המציאות של האפלייה בהר הבית. הם הבטיחו לעלות את הנושא בפגישה היום עם ראש הממשלה.

ביציאה מהר הבית פצחו העולים בשירי כמיהה וכיסופים למקדש. "אדיר הוא יבנה ביתו בקרוב. אל בנה ביתך בקרוב!" העולים התכוונו שבנין המקדש יהיה בידי שמים כפי שהיה במשכן, בבית ראשון ובבית שני וכפי שאומרים חז"ל: "דרש בר קפרא גדולים מעשה צדיקים יותר ממעשה שמים וארץ דאילו במעשה שמים וארץ כתיב (ישעיהו מח, יג) אף ידי יסדה ארץ וימיני טפחה שמים ואילו במעשה ידיהם של צדיקים כתיב (שמות טו, יז) מכון לשבתך פעלת ה' מקדש אדני כוננו ידיך" (כתובות ה.).

איש ואקף מוסלמי מתנגד לצילום. אחד העולים מציע לו ללכת הביתה

פסח שני בהר הבית: מנהל העבודה ("כולל" הצרחנים בהר הבית) רושם את הנוכחים

פסח שני בהר הבית: שוטר מצלם את היהודים

פסח שני בהר הבית: יהודים ליד מקום המקדש

פסח שני בהר הבית: הרב חיים ריצ'מן וחברי הקונגרס


פסח שני בהר הבית: מול שער המזרח

פסח שני בהר הבית

פסח שני בהר הבית: הרב חיים ריצ'מן וחברי הקונגרס

תגובה 1:

  1. תודה רבה לרב דודי שפיץ ממורשת על הארגון וההדרכה!

    זה היית חוויה מעצימה שמחזקת את הקשר שלנו להקב"ה ולמקום הכי קדוש בעולם. זה גם מפקח את העיניים כמה זה חשוב להביא מאסות של יהודים להר הבית.

    היינו סה"כ 14 יהודים והיו שם מאות ערבים (רובם נשים וזקנים) יושבים במעגלים בחצר הר הבית שכל מטרתם היית לצעוק "אללה הוא אכבר" ברגע שהתקרבנו למקום מסוים. גם ראיתי מול עיני איך השוטרי ערביי-ישראל ושומר מהווקף שמלווים ושומרים עלינו לכל רגע (שחו"ש לא נגיש מילה של ברכה או תפילה) כל הזמן מנסים למנוע איפה אנו יכולים ללכת וכמה זמן אפשר לשאר (בשונה מכל תייר אחר שיכול להסתובב חופשי איך שבא להם). צר לי שפעם ראשון שאני מרגיש הפליה נגד יהודים בארץ זה דווקה במקום הכי קדוש לנו. חוויתי כמה זה חשוב שאנשים כמו רב דודי עולים ועומדים על שלהם (שלנו) ומרכיבים את המסלול שמתירים (השומרים העויניים) לנו (בזכות כח השכנוע שלו ירדנו ל"אורוות שלמה" בפינה הדרום-מזרחי). כל אחד שמגיע עוזר להרחיב מה אפשר ומה לא. הרבה יותר קל להתפלל בסתר עם הם צריכים לשמור על 100 איש במקום 10. הרבה יותר קל לבקש הרחבת השעות שיש ליהודים לעלות אם יותר יהודים באים.

    מבכינת הלכה והסיכון לדרוך במקום קדוש מידי, המסלול די מצמיד לקירות בגבול הר הבית ולהבנתי נותן לנו לשאר מחוץ לכל איזור שיש חשש לגבי האם אפשר להיות שם. רב דודי מכיר רשימה גדולה של רבנים שעלו להר ובדיוק איפה אפשר ללכת.

    החוויה היית כולל:
    -טבילה במעיין עם מיים חיים
    -טבילה במקווה בעיר העתיקה
    -עליה להר עם הדרכה ודברי תורה
    -תפילות וברכות בסתר בהר הבית
    -ושחרית ליד הכותל

    למי שרוצה להתעמק יותר בפרטים על נושא זו, יש מבחר גדול של ספרים במכון המקדש (גם מומלץ בחום רב!)

    יישר כוח לרב דודי ושנזכה להרבה עליות נוספות וב"ה תפילה גלויה על הר הבית והמשך תהליך הגאולה - שאנחנו שותפים בה.

    -עזרא

    השבמחק