יום שלישי, 1 באפריל 2014

חודש טוב! מאות יהודים עלו היום להר הבית!

תור ארוך של יהודים בכניסה להר הבית כבר משבע וחצי בבוקר. עד עשר נכנסו לפחות מאתיים יהודים. 

ראש חודש ניסן. תור הכניסה להר הבית
בשבע וחצי בבוקר נפתחו שערי הר הבית בפני בני אנוש שאינם מוסלמים. כבר בשעה זו גדשו מאות בני אדם את השער היחיד הפתוח בפני אלו שאינם מוסלמים. בתור הארוך כלל מאות תיירים ומאות יהודים שהגיעו מכל רחבי הארץ.

ירושלים עיר שעושה כל ישראל חברים

ארבע ישיבות הגיעו להר הבית לקראת סיום זמן חורף. מדובר בישיבת עתניאל, ישיבת "ניר" קרית ארבע, ישיבת "תורת החיים" ביד בנימין וישיבת קבר דוד. כמו כן עלו להר חברי תנועת הנוער "חוזרים להר" המקפידים לעלות להר הבית מדי ראש חודש.

עדי ראיה מספרים שהמחזה של מגוון היהודים העומדים יחד בתור להר הבית היה מחזה מלבב ומרגש במיוחד. ניתן היה לראות בחורי ישיבות עם כיפות סרוגות גדולות ופאות, בחורים עם כיפות קטנות, יהודים עם תלבושת חרדית, זקנים עם נערים ותינוקות ועוד...

יהודים רבים הגיעו לכבוד ראש חודש ניסן ללא תיאום מראש, כולל כמה קבוצות שהתארגנו באופן עצמאי משערי תקוה וקרני שומרון. בין יתר העולים ניתן היה לפגוש את החתן דניאל עיני מגבעת שמואל עלה עם שני חברים מישיבת מעלה אדומים ביום חופתו. ירמיהו דסה מרמלה הגיע בלבוש מסורתי של בני העדה האתיופית. לשאלתו של שובת הרעב הרב יהודה גליק, האם הוא עולה להר הבית, הוא השיב שהוא עולה להר המוריה.

את העולים הדריכו כמה רבנים וביניהם הרב מיכי יוספי, הרב איתי אליצור,הרב פינחס אנגל,הרב שמעון נהון, והרב תומר בוקובזה מישיבת עתניאל.

ראש חודש ניסן. תור הכניסה להר הבית
עוד עלו היום תלמידי המכינה הקדם צבאית יד הנשיא, אשר חלק מתלמידיה חובשי כיפות וחלקם לא וכן ארבעים עובדי המחלקה ליעוץ וחקיקה במשרד המשפטים. העובדים שומרי המצוות במחלקה, קיבלו הדרכה הלכתית מפורטת מהרב יהודה גליק ועלו יחד עם שאר חבריהם לאחר טבילה ולמקומות המותרים בלבד.

צל"ש למשטרה


פעילים מרכזיים מבין העולים להר הבית פנו בימים האחרונים למפקדי המשטרה במרחב דוד ובראשם לנצ"מ אבי ביטון - מפקד המרחב בבקשה לאפשר ליהודים הרבים הצפויים לעלות להר הבית בימי ניסן בכלל ובימי חג המצות בפרט, לעלות להר הבית בסבר פנים יפות ובלי המתנה ארוכה.

מפקד המרחב ופקודיו, הבטיחו לעשות כל מאמץ בענין ואכן ניכר היום שמאמצם נשא פרי וכל היהודים עלו להר הבית וזמני ההמתנה התקצרו באופן משמעותי ביחס למקובל בחודשים האחרונים. עם זאת חלק מהעולים שהגיעו באופן עצמאי ולא בקבוצות מאורגנות, התלוננו שנאלצו להמתין יותר משעתיים עד שהתאפשרה כניסתם להר הבית.

וגם קצת מרור

מחבל מאנשי הואקף תקף את יצחק טסלר בחור מישיבת "תורת החיים" מיד בנימין והלם בו בעוצמה. יצחק פנה לשוטר שהיה במקום והתלונן על התוקף. בתגובה השוטר עצר את המותקף מבלי לנקוט בפעולה כלשהי כלפי התוקף האלים.

ממתינים בתור לעלות להר הבית


מחליפים את יהודה גליק בהר הבית!
ראש חודש ניסן. תור הכניסה להר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה