יום חמישי, 13 בפברואר 2014

המהפך קרוב: הכנסת תחליט ביום שלישי הקרוב לממש את ריבונות ישראל בהר הבית

כנסת ישראל תדון ביום שלישי הקרוב בממוש ריבונות ישראל בהר הבית. הח"כים הערבים ינבחו אבל השיירה תעבור...

בעקבות הצעה לסדר היום שהגיש ח"כ משה פייגלין, תדון מליאת הכנסת ביום שלישי הקרוב י"ח באדר א' בממוש ריבונות ישראל בהר הבית. הדיון יערך תחת הכותרת: "העברת הריבונות בהר הבית דה-פקטו לריבונות ירדנית".
חברי הכנסת יתבקשו לאשר החלטה בזו הלשון: "הכנסת קוראת לראש הממשלה לממש את הריבונות הישראלית בהר הבית, להפסיק את האפליה במקום, ולאפשר לכל אדם לעלות להר מכל שער, ללא הבדל דת, גזע, מין ולאום - בהתאם לחוקי היסוד".
על סדר היום בכנסת: ממוש ריבונות ישראל בהר הבית
פעילים מרכזיים במטה המשותף של תנועות המקדש הצליחו לגייס תמיכה מחברי כנסת רבים, אשר חלקם הצטרפו להצעה וחלקם הבטיחו את תמיכתם בהצעה.
צפוי שכהרגלם, חברי הכנסת הערבים יערכו מהומה במליאה וינסו למשוך תשומת לב, תוך שימוש בקללות ואיומים, אולם נראה שכרגיל ישחק הדבר לידי תומכי ההצעה, שכן הוא יבליט את ההתנהגות הבריונית של הערבים בהר הבית ושל מייצגיהם בכנסת.

 

יש ערבים שחושבים אחרת

מעניין לציין שבניגוד להתנהגות שליחי ירדן והחמאס בהר הבית, נתקלים חלק מהעולים להר הבית בערבים שמביעים בסתר את סלידתם מהאלימות של אחיהם בהר הבית ומביעים הבנה ואף את תמיכה במאבק לחזרת עם ישראל להר הבית.
אותם ערבים, החוששים להביע את דעתם בגלוי, מפחד אלימות מצד אחיהם, אומרים שהר הבית לא היה חשוב לאיסלאם עד שהגיעו היהודים לארץ וכי הם עצמם מוכנים להסתפק במכה. הם מאמינים שבניגוד להתנהגות הבריונית של ההנהגה הערבית, היהודים יתנהגו בצורה נאורה ויאפשרו לכל אדם להגיע להר הבית, גם כאשר הר הבית יהיה בשליטה יהודית מלאה.

  

המהפך בדרך

במטה המשותף של תנועות המקדש, יש בתקופה האחרונה פעילות רבה ותחושה שדברים עומדים להשתנות. התחושה מתבססת על כמה גורמים שאת חלקם לא ניתן עדין לפרסם.
בין יתר השינויים בשטח, ניתן לציין את ההתענינות הגוברת בהר הבית בחלקים נרחבים של הציבור הכללי בכלל והציבור הדתי בפרט. רוב רבני הציונות הדתית תומכים בעליה להר הבית וחלקם אף עולים להר הבית עם בני קהילותיהם.
לאחרונה מורגשת התענינות גוברת בנעשה בהר הבית מצד פעילים לאומיים, אשר לא בהכרח מגיעים מהכיוון הדתי. פעילים אלו החלו לארגן קבוצות שעולות להר הבית כיהודים ובכוונתם לערוך פעולות נוספות לחיזוק ריבונות ישראל בהר.
פעילי המקדש יצאו בימים אלו למסע ציבורי נרחב, במסגרתו יערכו פגישות עם גורמי שלטון מרכזיים במטרה לחשוף אותם לנעשה בהר הבית ולהתענינות הציבורית הגוברת בנעשה בו. בקרוב נוכל לחשוף פרטים נוספים על פגישות שכבר נערכו עם גורמים מרכזיים בממשלה ובמסגרות בכירות נוספות. המשתתפים בפגישות אלו יצאו בתחושה טובה וסיפרו שבפגישות הושגו הסכמות חשובות ביותר, אשר טרם הגיע זמנן להחשף.
נראה שהדיון בכנסת ביום שלישי הקרוב יהווה נדבך נוסף בדרך לממוש רבונות ישראל בהר הבית.

תגובה 1:

  1. ב"ה עם ישראל מתעורר משנתו העמוקה,מהתרדמת.
    שנזכה בקרוב.

    השבמחק