יום שבת, 2 בנובמבר 2013

דתיים שמאלה, חילונים ימינה


דגלים שמותר להניף בהר הבית
בעקבות הנפת דגל ישראל בהר הבית לפני כשבועיים החמירה משטרת ישראל מאוד את הנהלים בכניסה להר ביחס ליהודים שומרי מצוות. כך, בעוד גלויי ראש – תיירים וישראלים חילונים – מורשים להמשיך להיכנס בשערי ההר באופן חופשי, מוגבלות קבוצות דתיות לבנות עשרה מבקרים בלבד. קבוצה המעורבת מדתיים ומחילונים  מופרדת, כשהראשונים מעוכבים בכניסה ואינם מורשים להצטרף לקבוצה של גלויי הראש. קבוצה דתית איננה מורשית להיכנס בשערי ההר בטרם יצאה הקבוצה הקודמת. כך יוצא שבעוד תיירים נכנסים להר במאות ובאלפים מדי יום, מספרם של עולי ההר מקרב יהודים חובשי כיפה איננו עולה על כמה עשרות בודדות. באם המספר חורג מכך, כמה מהמבקשים להיכנס יצטרכו לסוב על עקביהם ולא יזכו לעלות ההרה. 
בנוסף, הבידוק שעובר יהודי דתי כוללת חיטוט בחפציו האישיים, בכיסיו ולעתים אף הפשטתו ממש. זאת מלבד הנוהל הרגיל שלפיו יהודים דתיים, והם בלבד, נדרשים למסור את תעודות הזהות שלהם בכניסה להר לצורך רישום. במטה תנועות המקדש מתרבים לאחרונה קולות הקוראים להסיר את הכיפות בכניסה להר בכדי להתגבר על הגבלות המשטרה, ולשוב ולחבוש אותן רק בהר עצמו, לאחר המעבר במסוף.
בתגובה לטענות הגיבה יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב: ״סוגיית אפליית יהודים העולים להר הבית מכאיבה לי באופן אישי. רק בחודשים האחרונים הקדישה ועדת הפנים דיונים רבים בנושא. בימים הקרובים נקיים דיון נוסף ונבקש שוב מהמשטרה הבהרות לעניין. על פניו הטענות קשות ודורשות בירור מקיף ויסודי. לא ייתכן שיהודים במדינת ישראל לא יוכלו להעלות להר הבית. זו פגיעה בריבונות ישראלית וללא ספק מדובר בהשפלה ופגיעה בכבודם של היהודים העולים להר״.

ממשטרת ירושלים נמסר: "חלוקת המבקרים לקבוצות, הגבלת מספר המבקרים ובדיקת תכולת תיקים נעשית לאחר בחינת מכלול שיקולים, לרבות שיקולים בטחונים ומבצעיים, ולא משום שיקול אחר כפי שנטען. ההחלטות בנושא הר הבית מתקבלות לאחר הערכות מצב מסודרות ותוך איזון רגיש בין כלל הזכויות והאינטרסים הרלוונטיים".

תגובה 1:

  1. הכל תלוי בנתניהו עד שהוא לא יחליט לעשות מעשה לא יעזור כלום הוא חזר לשילטון לתקן את אוסלו ואם לא יעשה זאת כולל חברון והר הבית לא יצליח עד שיבוא אחר ......

    השבמחק