יום שלישי, 8 באוקטובר 2013

משה ליאון – מועמד לראשות עיריית ירושלים

משה ליאון. לכל יהודי זכות  להתפלל בהר הבית
מה דעתך על כך שיהודים נעצרים בהר הבית כשהם מתפללים בו?
"אני בהחלט בעד ללחוץ בנושא הזה ולהיות שופר לעם היהודי בעניין, להשקיע בו את מרב המאמצים והיכולות שלי, אבל ככלל זהו תחום הנתון לסמכותה של הממשלה. זהו איננו מצב שהתחדש בשנים האחרונות, אלא הסטטוס קוו השורר במקום מאז שיחרור העיר. לעומת זאת קיימים הרבה נושאים חשובים אחרים הנתונים לשליטת ראש העיר, למשל נושא אכיפת החוק".
היית עד לאחרונה ראש הרשות לפיתוח ירושלים. באתר הרשות לפיתוח ירושלים קיימים 16 מסלולי סיור בוידאו המוצעים בעיר העתיקה. היחיד מתוכם המוקדש להר הבית מכונה 'סהר מעל ההר' ובו התייחסות לעברו המוסלמי בלבד, כאילו אין לו כלל עבר יהודי. זה מקובל עליך?
"לא מכיר את העניין הזה. כראש הרשות לפיתוח ירושלים השתדלתי להביא תמיד לידי ביטוי את המוטיבים היהודיים, במיוחד בכל הקשור למזרח העיר. מה שאתה מתאר בעייתי בהחלט. לכל יהודי צריכה להיות זכות לעלות להר הבית ולבקר בו. אני מקווה שבכוח השיכנוע אצליח להביא לכך שיתקיים חופש עליה להר הבית. אני בהחלט בעד שמי שמעוניין להתפלל בהר יוכל לעשות זאת כפי שלערבים קיימת הזכות הזו".
מהו בית מקדש בעיניך?
"יש סיכוי שבקדנציה שלי הוא ייבנה. הרי אנחנו מתפללים בכל יום, בכל תפילה, שהוא ייבנה במהרה בימינו".
כלומר כראש עיר תוציא מכרז על בנייתו?
"אני יודע שהוא אמור לרדת מהשמיים. אני מקווה לזכות בקדנציה שלי לקדם את פני המשיח ושבית המקדש ייבנה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה