יום שישי, 18 באוקטובר 2013

פרופ' וייס קורא לשלום בהר, כאמל ריאן עונה

בראיון לסוכנות הידיעות 'אנטוליה' באיסטנבול התבטא בשבת שעברה ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השייח' ראאד סלאח בחריפות רבה במיוחד. לדבריו הוא לא יאפשר לכיבוש הישראלי לבצע את חלוקת ההר בין יהודים למוסלמים אף לא לדקה. "החלוקה תהיה על גופותינו", הוסיף.


פרופ' הלל וייס מאוניברסיטת בר אילן, חבר ותיק בתנועות המקדש, נחשף לדברי סלאח וחש שהוא איננו מסוגל להבליג. וייס מיהר לנסח מכתב תגובה לדברי סלאח בפרט, ולאתרים האיסלמיים המרבים להתייחס לעליות יהודים שומרי מצוות להר הבית בכלל:


לכבוד אחינו בני ישמעאל, איש כפי מעלת כבודו,
בשם השם א-ל עולם,

פרופ' הלל ויס
אנו תנועות המקדש מתעניינים מאוד בתגובותיכם ומודים לכם על האתרים שבהם אנו נצפים ומצולמים במהלך ביקורינו בהר הבית וכן על התוכן המרתק של התגובות. אנו תוהים מדוע אתם רואים בנו כובשים – ולא בצבאו של מוחמד עליו השלום. הרי בעבר לא חלקתם שמסגד סלומון כלשונכם, ומקדש שלמה כלשוננו, עמדו  על ההר הנשגב וכן הבית השני שקם בימי הנביא עזרא כלשונכם ועזרא הסופר כלשוננו.
במקום לריב שלא לרצון ה' א-לוהים, א-ללה כלשונכם, הבה נראה מה אפשר לעשות בנסיבות הנוכחיות. מכל מקום איננו כובשים בארצנו ולא במקום מקדשנו, ובתנאים מסויימים על פי דתנו אתם יכולים להצטרף אלינו. אך אם תתמידו בעקשנותכם, אכן תגרמו לשפיכות דמים גדולה כאשר כל צד חושב שהא-ל האחד יעמוד לימינו, והקדוש ברוך הוא או א-ללה עובד רק בשירותו.
לידיעתכם: איננו חפצים בהחרבת המסגד שלכם. מסגד אל אקצה שלכם כלל איננו ניצב בהר הבית המקודש מבחינתנו, ואין לנו כל שאיפה להחריב ולגרום צער למי שאיננו רואה בנו אוייב, למי שמכיר בכך שא-לוהי עולם, יוצר בראשית ואדון הנשמות בחר באברהם, ביצחק וביעקב. בעיניי ראיתי את יהודה עציון, למשל, מגן בלוויה של בנימין וטליה כהנא הי"ד על חנות של ערבי מפני ונדליזם. נכון, יש הבדל בין עימות פרטי לעימות לאומי, אבל הרי כתוב לגביכם "וגם מהם אקח כהנים ולווים". בכל אלו נצטרך להכריע אבל לא בשעה הזו.
איננו פציפיסטים ולא נוותר על יחודו של המקדש, וכמו בימי עזרא ונחמיה במקום שאי אפשר לעבוד יחד עמכם לא נעבוד יחד עמכם, ובמקום שאפשר על דעת חכמים של הזמן הזה – נעבוד יחד בתפילה. אתם תוכלו להביא למקדש את קרבנותיכם.
אנו מאמינים שהשם רוצה שלום ושמו שלום, ומקווים שזו גם תכלית האיסלם שהשלום נכלל בשמו, אבל בינתיים נראה שאתם הולכים בדרך אחרת, דין מוחמד בסיף, והתוצאה כאמור עלולה להיות לא מבורכת.
נשמח ליצירת קשר ביניכם לבינינו, תנועות המקדש.
בברכת "כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים". השם יושיע, המלך יעננו ביום קוראנו.
פרופ' הלל וייס

שייח' כאמל ריאן, יו"ר עמותת אל אקצה, בחר להגיב לדברי פרופ' וייס:
"גם אני קורא לחתירה להסדר במסגד אל אקצה, הסדר המתבסס על פסיקות רוב רבני הדת היהודית וכן על ההלכה האיסלמית, שעיקרו הוא שהמוסלמים יחזיקו במקום הקדוש כולו (אשר משמש לנו כמסגד על-פי ההלכה האיסלמית) בכל המובנים ובכל התחומים – עד בוא המשיח. על-פי ההלכה היהודית, דעת הרב עובדיה יוסף זכרונו לברכה ורוב רבני ישראל, אין ליהודים מה לחפש באל אקצה בזמן הזה. היהודים יהיו זכאים ליטול את המסגד לרשותם או לרכוש אותו אחרי בוא המשיח. כלומר, ההסדר המוצע כאן יתבסס על ציר הזמן ולא על ציר המקום. עד שיבוא המשיח האתר הוא בבעלות המוסלמים, ולאחריו יעבור לבעלות היהודים.
יודגש שאין כאן התחמקות הנובעת מההנחה שכביכול המשיח לא יגיע לעולם. להפך, על פי הדת האיסלמית המשיח חייב לבוא. אנחנו מחכים לבואו בכל יום ממש כמו היהודים. ההר צריך לשוב לידי היהודים אחרי ביאת המשיח. אז נאמר להם 'מברוכ'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה