יום ראשון, 4 באוגוסט 2013

יהודים, אסור לצלם

לערבים מותר. צולם על ידי ערבים (הסימון במקור)
חובשי כיפה העולים להר זוכים לתדריך מיוחד הניתן להם בלבד, ובו הוראות בעל פה על אופן ההתנהגות המצופה מהם במתחם המקודש. ואולם קבוצה שעלתה ביום ראשון השבוע נחשפה להוראה משטרתית חדשה: "אסור לכם לצלם", הפתיע השוטר בכניסה.
יש להניח שהאיסור החדשני הונפק בשל תקרית שאירעה בהר דקות קודם לכן. אנשי הוואקף הנלווים לקבוצות היהודיות בהר מתעדים את ביקוריהן של האחרונות ללא הרף, ומפיצים באינטרנט.  מבקר יהודי שמאס בעניין החליט להשיב באותו בוקר מלחמה וצילם בחזרה את אנשי הוואקף. הדבר חולל מיד מהומה רבתי ומכאן איסור הצילום.
מודעים לאופי ההתנהלות המשטרתי, הקליטו המתודרכים את דברי השוטר, וכך הגיעה ההקלטה לידי 'מקור ראשון'. מאוחר יותר, בתגובה לפניית מקור ראשון למשטרה (האם ניתנה היום הוראה למבקרים יהודים בהר הבית שלא לצלם בו, ואם כן על סמך מה? האם גם למוסלמים ניתנה הוראה דומה?) התכחשה האחרונה לדברים: "ממשטרת ירושלים נמסר כי אין ולא ניתנה הנחייה לא לצלם בהר הבית".
משנודע לדובר משטרת ירושלים שהדברים מוקלטים ושהוראה כזו אכן ניתנה, השתנה ההסבר: "ממשטרת ירושלים נמסר כי אין הנחיה האוסרת לצלם במהלך הביקורים בהר הבית. יחד עם זאת, לעיתים עקב מתיחות בהר הבית, המשטרה איננה מאפשרת התנהלות מבקרים כבשיגרה".
ועדיין לא קיבלנו מענה לשאלה: למה רק ליהודים אסור לצלם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה