יום שבת, 24 באוגוסט 2013

מד הגאולה: עדכון שבועי מהר הבית

יהודים שותים מים בהר הבית
מלחמות מים. תמונת הפייסבוק מהשבוע שעבר
מים שלנו
ביקור שגרתי לגמרי של קבוצה יהודית בהר בשבוע שעבר, שכלל – אבוי – גם שתיה מהברזיה של סביל קאית באי בן 500 השנה במערב ההר, הוליד מחאת פייסבוק איסלמית סוערת, כולל תמונות תקריב של 'הפשע'. הטענה: היהודים גונבים את המים של המוסלמים בהר הבית. עם כל הגיחוך, הטענה ממחישה את עומק המעקב האיסלמי אחרי כל תנועה יהודית בהר.
על כל פנים, בירור עם חברת הגיחון, המספקת מים להר הבית, העלה שהוואקף הוא אכן הגורם המשלם על המים הזורמים בהר, והוא אף משלם את חובותיו ללא דופי. ובכל זאת, דובר רשות המים אורי שור סבור שהטענה האיסלמית על גניבת מים בידי יהודים איננה ראויה כלל להתייחסות: "המים המסופקים בירושלים רבתי הם מים של מדינת ישראל ומסופקים בידי תאגיד הגיחון. כפי שניתן לראות מהתמונה שפורסמה, מדובר בברזיות המיועדות לקהל המבקרים במקום ללא שום קשר לדת או לאום. לו היה מדובר על שימוש לא ראוי ו/או בזבזני במים, היה נכון להתייחס לנושא, אך בתמונה נראים המבקרים בסך הכל שותים מים מהברזייה".

דגלים איסלמיים ותמונות היטלר
יש הפגנות ויש הפגנות.
דגלי איסלם
בהר הבית ותמונת היטלר
לאחר שבהפגנה איסלמית שנערכה בהר לפני למעלה מחודש הושמעה קריאה מפי אחד הנואמים "להרוס את אמריקה, בריטניה וצרפת", שבה ונערכה בהר גם ביום שישי האחרון הפגנה שנדמה שחצתה את גבולות הלגיטימיות. בהפגנה, בת אלפי המשתתפים, הונפו דגלי מצרים ודגלי האיסלם הירוקים. כן נישאה כרזה ובה תמונה של אדולף היטלר לצד תמונת שליט מצרים א-סיסי, שהאשימה את א-סיסי בחיסול בני עמו למען היהודים.
מקור ראשון הפנה בעניין זה שאלות לדובר משטרת ירושלים. תהינו מדוע אוסרת המשטרה על קיום הפגנות ברחבת הכותל ואף מחוצה לה בטענה שמדובר באתר מקודש, בעוד שעל הר הבית – גם הוא אתר מקודש – מתאפשרות הפגנות מוסלמיות. בנוסף שאלנו מדוע מותר לשאת בהר דגלים פלשתיניים, סוריים, מצריים ותורכיים ואף דגלי איסלאם ירוקים, בעוד הנפת דגלי ישראל בהר אסורה וכרוכה במעצר. עוד תהינו האם כרזה המאשימה את שליט מצרים בהרג בני עמו למען היהודים איננה מהווה הסתה נגד האחרונים, והאם ימוצה הדין עם נושאי הכרזה.

משטרת ירושלים בחרה שלא להשיב לשאלות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה