יום שישי, 2 באוגוסט 2013

רמדאן 2013 – ההר למוסלמים בלבד


לראשונה זה עשור נסגר הר הבית לכניסת יהודים למשך שבועיים רצופים. ביום שלישי בערב השבוע הודיע מפקד יחידת המקומות הקדושים, תנ"צ אבי ביטון, שהר הבית יישאר סגור ליהודים ולתיירים לפחות עד לאחר עיד אל פיטר, כלומר לכל המוקדם ייפתח ההר לאלו שאינם מוסלמים  ביום ראשון הבא, ה' באלול (11.8).

זה לא כל כך נעים לראות הר סגור, אבל ברמדאן הנוכחי זה כבר קרה שלוש פעמים. שער המוגרבים, היחיד שדרכו נכנסים למתחם מי שאינם מוסלמים, נסגר ושב ונסגר. אם לא די בקיצוץ שעות הפתיחה המועטות גם כך ליהודים ולתיירים, ובהתנכלות גוברת והולכת של מוסלמים בהר ליהודים שומרי מצוות העולים אליו (בין השאר הוברח מההר לפני שבועיים סגן שר החוץ זאב אלקין בידי קבוצה מוסלמית שזינבה בו), סוגרת כעת המשטרה את ההר כליל בפני יהודים.

בתנועות המקדש חוששים כעת מכך שההר יישאר סגור גם לאחר הרמדאן. להערכתן נעילתם החוזרת של שערי ההר החודש דירבנה את הכוחות האיסלמיים בהר לאיים במהומות כשיטה, וכך להביא שוב ושוב לסגירת המתחם המקודש בפני יהודים.

המטה המשותף לתנועות המקדש החליט בשל כך לקיים עצרת מחאה בפתח הר הבית בראש חודש אלול, יום רביעי הקרוב (7.8) בשעה 7:30 בבוקר, במקביל לתפילת נשות הכותל ברחבת הכותל הסמוכה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה