יום שני, 8 ביולי 2013

יותר מ-120 ילדים יהודים עלו בטהרה הבית הבית

ילדי ישראל בהר הבית
היום - ראש חודש מנחם אב, עלו להר הבית יותר ממאה ועשרים ילדים להר הבית ועוד עשרות מבוגרים. מדובר במשפחות שעלו עם ילדיהן ועל שני תלמודי תורה - תלמוד תורה מערת המכפלה מקרית ארבע היא חברון ומהישוב עדי עד שליד שילה.


בארגוני המקדש הוחלט השנה משנכנס אב להרבות בשמחה בהר הבית - שמחה של המוני עולים בטהרה, שמחה של ילדי ישראל לפני ה', שמחה של בנין.

ילדי ישראל בהר הבית
הבוקר באוטובוסים מחברון , מגוש עציון ומעדי עד וכן בעשרות מכוניות מישובים נוספים בארץ הגיעו להר הבית כמאתיים יהודים, מתוכם כמאה ועשרים ילדים.

הילדים שמעו הסברים מפי הגב' יעל קביליו ומפי הרב חגי יקותיאל בטרם עלייתם להר הבית ומיד עלו בכמה קבוצות לראות את פני ה'. ילדי תלמודי התורה עלו ביחד עם רבניהם ושאר הילדים עלו עם הוריהם להר הבית.


את הארוע ארגנו מטעם תנועות המקדש פרופ' הלל ויס והגב' יעל קיבליו. בעקבות קשר רצוף שקיימה גב' קביליו על סנ"צ אבי ביטון, המשטרה התארגנה בהתאם, ליוותה את הילדים בהר הבית והצליחה לשמור על השקט במקום.

יש לציין שהעולים היהודים להר הבית, חשים בימים האחרונים שמשטרת ישראל עושה מאמצים ניכרים כדי לרסן את התוקפנות הערבית בהר הבית. למערכת האתר הגיע מידע על מעצרים ממוקדים ועל פשיטה על משרדי קרן אל אקצא, פעולות שהורידו את רמת המתיחות בהר הבית בצורה ניכרת. 
ילדי ישראל בהר הבית
שלא כרגיל, יצאו הילדים ומלוויהם דרך שער השבטים שנמצא בצפון הר הבית במטרה להגיע לכרם גומא שבהר המשחה (הר הזיתים) ולערוך שם סעודת ראש חודש, תוך שמיעת הסברים והדגמות על קורבנות ראש חודש וטעימה משירת הלוויים בתצפית על מקום המקדש.

עקב התפרעות של ערבים בהר הזיתים, נערכה סעודת ראש חודש סמוך להר הבית ברחבה שבין שער השבטים לשער האריות.



ילדי ישראל בהר הבית
ילדי ישראל בהר הבית

ילדי ישראל בהר הבית

ילדי ישראל בהר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה