יום שלישי, 4 ביוני 2013

בית ספר לכהנים

 מייסדים משמרת ראשונה
 כוהנים בבגדי כהונה במעמד תרגול קורבן הפסח השנה בירושלים
ספק אם היה פעם דבר כזה בירושלים, אבל החל מראשית אלול יהיה. קורס מבוא בהטבת המנורה, עבודה מעשית בבזיכים, התמחות במנחות. גם למרצים העתידיים של הקורס הראשוני שייפתח באלול תשע"ג ברור שמפגש דו-שבועי למשך עשרה חודשים הוא בסך הכל טעימה על קצה המזלג (שלוש השיניים) מעולם הקרבנות והמקדש. כהנים גדולים לא יצאו משם, אבל מצד שני אולי יהיה לפרחי הכהונה שילמדו בקורס של מכון המקדש טעם של עוד. בעצם זה רק מיזם ניסויי לקראת ייסודה העתידי של מכללה ללימודי מקדש וארץ ישראל, שראשי המכון היו מעוניינים להקים כבר מזמן.
המטרה המיידית מקורס הפתיחה, על כל פנים, היא ייסוד משמרת ראשונה של כהנים שתהיה מוכנה לקריאה מיידית בשעת צורך. כך מקווה עינת זיו, רכזת המיזם שעל הכנתו עמלו במכון שנה תמימה. אבל הקורס לא ייועד רק לכהנים, אלא לכל מי שרוצה לרכוש מיומנויות מעשיות לקראת המקדש. במכון המקדש מתוסכלים זמן רב מהעובדה שמערך כלי המקדש כבר מוכן כמעט לגמרי, אבל מצד שני אין בנמצא כהן שיוכל לבצע בהם את העבודה כראוי, אם וכאשר יתאפשר הדבר בנסיבות מדיניות עתידיות כלשהן. נכון, קשה לסכם ים של מסכתות תלמודיות ופסיקה הלכתית ארוכת שנים בנושא שההתעסקות בו זרה לגמרי לכל יהודי שטרם מלאו לו אלפיים שנה – ובכל זאת ינסה צוות המרצים של המכון ובהם רבני 'כולל בית הבחירה' שליד מכון המקדש להמחיש את החוויה.
הקורס יכלול גם שיעורים הדומים לאלו שעובר כל שוחט מתחיל. כהנים הרי צריכים להכיר היטב את הבהמה מבפנים ומבחוץ. לצד אלו יינתן מקום גם לחידושים טכנולוגיים במקדש העתידי, כאלו שלא הופיעו בשני קודמיו. שלושה חודשים תמימים יקצו שם לנושא קרבן התמיד. אחר כך ייגעו גם בקרבן פסח, יתמחו בהטבת המנורה והדלקתה ובהקטרת הקטורת. כל נושא יכלול מלבד השיעורים העיוניים גם שיעור מעשי.
לפרטים ולהרשמה: עינת זיו 0523752751

3 תגובות:

  1. אתם משוגעים.
    כולנו רוצים בית שלישי אבל בחייכם, חידוש עבודת הקורבן? אתם לא רוצים משהו נקי יותר הפעם,שאין בו דם והרג?
    תחשבו קצת.

    השבמחק
  2. בס''ד
    תשובה ל''אנונימי'':
    רמב''ם בהלכות תשובה פרק ג' י''ז כותב:
    שלושה הן הכופרים בתורה: האומר שאין התורה מעם ה', אפילו פסוק אחד, אפילו תיבה אחת--אם אמר משה אמרו מפי עצמו, הרי זה כופר בתורה; וכן הכופר בפירושה, והיא תורה שבעל פה, והכחיש מגידיה, כגון צדוק ובייתוס; והאומר שהבורא החליף מצוה זו במצוה אחרת, וכבר בטלה תורה זו, אף על פי שהיא הייתה מעם ה', כגון הנוצריים וההגריים. כל אחד משלושה אלו כופר בתורה.

    אם אתה חושב שעבודת הקרבנות בטלה מן העולם- אתה אחד מן הכופרים בתורה.ואם אתה קורא לה ''לא נקיה'',אז אתה גם מבזה את מצוות השם יתברך.

    שמואל,ירושלים

    השבמחק
  3. אנונימי הראשון הוא לא כופר, הוא תינוק שנשבה שלא יודע תכלית ומטרת עבודת הקרבנות, יש כזה מליונים יהודים שלא מבינים את כל הנ"ל, זה רק חסרון ידיעה

    השבמחק