יום ראשון, 30 ביוני 2013

המשחק נמשך

כמעט כל מבקר בהר נחשף למשחקי הכדורגל הנערכים באתר המקודש כל העת בידי נערים ערבים. בשבוע שעבר בחרו מבקרים יהודים להפסיק משחק כזה שהתקיים בהר, תוך נטילת כדור המשחק, ואולם שוטרי המקום נחלצו לעזרת הנערים הערבים והשיבו להם את הכדור. בתגובה טענו המבקרים היהודים שקיים צו בג"ץ האוסר משחקי כדורגל בהר בשל פגיעה ברגשות היהודים כלפי האתר. השוטרים במקום טענו שאינם מכירים פסיקה כזו וסירבו לקטוע את המשחק.
ובכן, מתברר שכבר לפני עשרים שנה הורה בג"ץ למשטרה שמשחקי כדורגל בהר לא יחרגו מהתחום הסמוך לבתי הספר שבצפון ההר. בבג"צ 93/67 נפסק: "על המשטרה להקפיד ולהבטיח שתופעות כגון אלו [בין השאר: משחק כדורגל. א"ס] לא יחרגו מהמתחמים שצוינו לעיל [אזור בתי הספר בצפון ההר. א"ס], כדי שתישמר קדושת המקום מפני חילולו ולא ייפגעו רגשותיהם של בני כל הדתות. ביטוי לכך נתן המחוקק בקובעו בסעיף 2 לחוק השמירה על המקומות הקדושים שהמחלל מקום קדוש או הפוגע בו בכל דרך אחרת עובר עבירה פלילית, וכך גם מי שעושה דבר העלול לפגוע ברגשותיהם של בני הדתות כלפי אותו מקום".
ממשטרת ירושלים נמסר: "המשטרה והוואקף פועלים בשיתוף לשמירת החוק, הביטחון והסדר בהר הבית על כל ההיבטים וכך המשטרה תמשיך ותעשה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה