יום שני, 3 ביוני 2013

להקים מרכז אימונים - יחזקאל חאזי

 כהנים בעבודתם  מכון המקדש
לדורנו יש אתגר, והוא ההכנות להקמת בית המקדש השלישי, שמקומו כידוע בהר הבית בירושלים. לקראת הקמתו הכין מכון המקדש את הכלים והבגדים הדרושים לשם כך ועוד אביזרים נצרכים. אבל מה לגבי הבנייה והעבודה במקדש עצמו? מי מתכונן לכך? 
מדוע שלא יוקם מרכז הדרכה לכהנים, ללוויים ולכל עם ישראל, שישחזר את בית המקדש בגודל כמעט טבעי (לא טבעי לגמרי, על מנת למנוע בעיה הלכתית), וזאת במטרה שהכהנים והלוויים יתאמנו ויכינו עצמם שם לעבודת המקדש? הרי גם כאשר יהיה המקדש בנוי יצטרכו להכין באתר כלשהו את הכהנים והלווים לעבודה בו.
המהלך צריך להתחיל כבר כעת, עוד לפני בניין הבית, על מנת שכאשר ייבנה – יוכלו מיד להתחיל לעבוד בו כראוי, ללא טעויות ובשלמות. כשם שטייס קרב נכנס למדמה טיסה לפני הטסת מטוס משוכלל, אין סיבה שדבר זה לא יקרה בתהליך הכשרת הכהנים והלוויים. כשם שתלמיד הלומד להוצאת רישיון נהיגה לא רשאי ללמוד רק תיאורטית, אלא חייב להתנסות גם במספר שיעורים מעשיים בטרם הגעתו למבחן הנהיגה – תהליך כזה של למידה פעילה חייב להתבצע גם בידי הכהנים והלוויים המתעתדים לעבוד בבית המקדש השלישי.
זהו מפעל עולמי שיכול ליצור עניין גדול בקרב מיליוני יהודים בכל העולם, וגם להוות אתר תיירותי ממדרגה ראשונה. קבוצות תלמידים מהארץ ומהעולם יחוו וילמדו במפעל האדיר הזה. לשם כך יש להקים חברה שתאתר קרקעות מדינה מתאימים ותחבר יחדיו את כל הגורמים לטובת הצלחת העניין. הניסיון המצטבר של החברה יהווה נדבך בדרך להקמת הבית האמיתי בהר הבית.
ואגב, אתר "נאות קדומים" הוקם בזמנו מכיוון שראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, ראה במפעל התנכ"י הזה חשיבות לאומית והקצה עשרות דונמים של קרקעות מדינה לשם כך. אמת, תירוצים למה אין לפעול בעניין קיימים למכביר. לו היינו משתמשים בהם בתש"ח מדינת ישראל לא הייתה קמה. מי הוא זה שיאזור אומץ וה' יעיר את רוחו להקים מיזם כזה בהצלחה, ואף להיכנס לספרי ההיסטוריה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה