יום ראשון, 16 ביוני 2013

הסופרלנד והר הבית

 יש אפליה ויש אפליה. מתחם 'סופרלנד'
כמה פעילי ימין בחרו לנסות את מזלם ולהתלונן על הנעשה בהר הבית בקו החם שנפתח במשרד המשפטים 'לטיפול במקרי גזענות', בעקבות סערת ה"סופרלנד" והטענות לאפליית ערבים בו. כך למשל כתב לאנשי המשרד עיתונאי הג'רוזלם פוסט ישראל מידד: "מאז 1967, על אף הכלול בחוק השמירה על המקומות הקדושים, סירבו ממשלות ישראל להתקין תקנות שיאפשרו ליהודים לממש את זכויותיהם בהר-הבית, זכות הגישה החופשית וזכות הפולחן החופשי. קיים חשד לניהול מדיניות גזענית מובהקת הממוקדת כנגד יהודים בלבד באשר הם יהודים". מידד נענה קצרות: "סוגית הר הבית נדונה והוכרעה בערכאות משפטיות".  
מלבד מידד פנה לקו החם גם אסף פריד מנגוהות: "ביום ירושלים האחרון יזמתי סיור בעקבות הצנחנים בירושלים שבו שחזרנו את מסלול הצנחנים מגבעת התחמושת להר הבית. כשתיאמתי כמתחייב את הסיור עם המשטרה נאמר לי שלא אוכל להיכנס להר הבית דרך שער השבטים – השער שדרכו נכנסו הצנחנים להר הבית במלחמת ששת הימים – מאחר ששער זה פתוח לערבים בלבד. אני רואה בתשובה זו אירוע חמור של אפליית יהודים על רקע גזעני". המענה שקיבל: "בעניין החלטת המשטרה, באפשרותך לפנות למשרד לבטחון פנים. יצויין שסוגיית הר הבית נדונה בבית המשפט בעליון ופסיקת בית המשפט מהווה הלכה מחייבת".
אדם נוסף שפנה לקו החם בעניין ההר הוא פעיל הליכוד מיכאל פואה, ששטח בפני עורכי הדין של המשרד מסכת שלימה של אפליות על רקע גזעי המתרחשות בתחומי ההר, כמו למשל פתיחת עשרה מ-11 שערי ההר למוסלמים בלבד, וכן כניסת יהודים בשעות מעטות בלבד ורק בחלק מימות השבוע לעומת כניסה חופשית למוסלמים. שלא להפתעתו גם הוא נענה במשפט בודד, זהה למענה שניתן לקודמיו. ואולם פואה לא ויתר: "תודה על תשובתכם אבל היא ממש לא ברורה. על פי פסקי הדין שאני מכיר, שרובם הגיעו לבג"ץ, הוכרע באופן ברור שליהודים זכות מלאה לעלות להר ולהתפלל בו. האפליות בכניסה לבעלי מראה יהודי לא עלו בבית המשפט למיטב ידיעתי. אם הקו החם לא עוסק באפליות יהודים על רקע גזעני, או באפליות המבוצעות על ידי ממשלת ישראל באמצעות משטרת ישראל מן הראוי שתודיעו על כך".
לפנייה זו כבר לא ניתן מענה.
גם סוזי דים, דוברת 'מטות ערים' פנתה לקו החם בעניין איסור תפילת יהודים בהר, וזכתה לאותו מענה לקוני. דים מיהרה להשיב שבניגוד לעניין הר הבית, בסוגיות מקבילות אחרות כמו למשל הדרת נשים, המליץ משרד המשפטים על שינוי חקיקה במטרה להפסיק את האפליה. "האם תציעו שינוי חקיקה גם כאן, כדי בכדי לאפשר תפילת יהודים בהר הבית?", תהתה דים. היא נותרה ללא מענה, כצפוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה