יום שישי, 3 במאי 2013

פייגלין פתח בעיצומים

 ח"כ שולי מועלם בהר הבית כמחאה על מניעת כניסת ח"כ פייגלין 

ככה ייעשה לח"כ שיבקש להיכנס לכיפת הסלע. במשרד המשפטים הבהירו השבוע שההחלטה למנוע מפייגלין לעלות להר הבית השבוע, כבכל י"ט בחודש, התקבלה באישור היועץ המשפטי לממשלה. פייגלין, בתגובה, החליט לשבור את הכלים והודיע שמעתה והלאה יפסיק למלא את חובותיו הפרלמנטריות כלפי סיעתו ולא יתייצב לישיבות הוועדות שהוא חבר בהן. "אם העיקר מופקר, מה הטעם בכל השאר?", נימק.
יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לווין, הגיב לפרשה בחריפות: "קיימתי פגישה עם יו"ר הכנסת בעניין הזה. עמדתי החד-משמעית היא שאיסור הכניסה להר שהוטל על חבר הכנסת פוגע הן בריבונותנו על הר הבית והן בחוק חסינות חברי הכנסת. אעמוד על כך שהדבר יוסדר".
הרוחות בעניין סערו גם בישיבת סיעת הליכוד-ביתנו שהתקיימה השבוע. סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי תהתה איך יתכן שנשללת מחבר כנסת הזכות היסודית לעלות להר. חוטובלי הוסיפה שפעמים רבות נשללת מיהודים הזכות הבסיסית לעלות ושיש להסדיר את הנושא בחוק בהתאם לפסיקת בג"ץ בנושא. ראש הממשלה הגיב לאקונית: "אנחנו במצב נפיץ ורגיש. יש הנחיות של גורמי ביטחון וצריך להימנע מנפיצות". השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, הוסיף שפייגלין הפר הסכמות שהיו לו עם המשטרה, ואולם גם השר סילבן שלום הצטרף לעמדתה של חוטובלי, וטען שחבר כנסת מהווה סמל ריבונות, ושחשוב להניח לחברי כנסת לנהוג ביד חופשית יותר מאשר אזרחים רגילים.
ביום שלישי השבוע, עדיין במחאה על פרשת פייגלין, עלתה להר ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי). בטרם עלייתה אמרה: "יש לעודד כמה שיותר יהודים לעלות להר. אנחנו, שליחי הציבור, צריכים לתת בעניין הזה דוגמה אישית. אני מצרה על כך שנמנע אתמול מח"כ פייגלין להיכנס לכאן, ומתנגדת לכך".
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קיים ביום רביעי פגישה דחופה עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ועם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ובה זעם על כך שישיבה משותפת לגורמי המשטרה וליועץ המשפטי לממשלה בעניין פייגלין, התקיימה ללא ידיעתו וללא נוכחות נציג הכנסת. היו"ר הבהיר לשניים שכל החלטה שתתקבל מעתה והלאה ללא נציגות מטעמו לא תהיה מקובלת עליו, ודרש להתעדכן בהכרעותיה של המשטרה בפעמים הבאות שבהן יבקש ח"כ פייגלין לעלות להר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה