יום שני, 27 במאי 2013

בן נח הקריב קרבן בירושלים - בהר ציון

 קרבן ראשון בירושלים
 בן נח מעלה עולות על מזבח בהר ציון 

 רוג'ר גראטן, אמריקני לא-יהודי מפנסילבניה המגדיר עצמו 'בן נוח', העלה ביום חמישי שעבר לקרבן ארבע יונים תמימות על-גבי מזבח שבנה בחצר ישיבת התפוצות שבהר ציון. נשמע משונה? לא בעיניו ולא בעיני יהודים שומרי מצוות שמטפחים כבר שנים את הקשרים עם 'בני נוח' מסוגו ברחבי העולם. לבקשתו כונס במקום מניין יהודי שבו קראו בתורה בפרשת יתרו, הפרשה שבה נזכרת העובדה שיתרו הקריב גם הוא קרבנות לבורא עולם. על מעיל ספר התורה נרקמה קשת גדולה במיוחד, סמלה של קהילת בני נוח. יש לציין שההלכה היהודית, המגבילה את האפשרות להקריב קרבנות לאתר אחד בלבד – מקומו המקורי של המזבח בהר הבית – איננה חלה על נוכרים, שלהם מותרת הקרבת קרבנות בכל מקום.
בשעה אחת ועשרים בצהריים ניגש גראטן למלאכת השחיטה, מיומנות יהודית שאותה רכש מידי דב בן שור, ישראלי תושב דרום הר חברון. את זוג היונים הראשון הקדיש להצלת העולם כולו, ואילו את הזוג האחר ייחד לתשועת עם ישראל.
במהלך הטקס התבטא גראטן: "זהו אירוע קדוש. עוד לפני בניית המשכן במדבר, כך עבדו בני אדם את הא-לוהים. אלו היו אנשי שם, ואני אפילו אינני מתיימר להיות כלול בהם, אך כל מי שאנו מכירים מהתורה עבד את הא-לוהים באמצעות הקרבת קרבנות. זו זכות גדולה בשבילי להעלות היום עולות כקרבן.
"לו יכולתי להתפלל בשבעים לשונות הייתי עושה זאת, אך לצערי אני מוגבל לשפה האנגלית בלבד. להבנתי כבן נח, התורה שייכת לכולם. לא רק לעם קטן, אלא לכולם. אני מתפלל שבזכות העולות הללו בני נח בעולם כולו יבינו את הדרך הנכונה לתקן את חייהם בעולמו של בורא עולם, ישתבח שמו". 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה