יום שלישי, 2 באפריל 2013

'אזלת יד ישראלית הובילה להסכם ירדן-רש"פ'

בתנועות המקדש מביעים זעם על האדישות בה מתקבל הסכם הרש"פ וירדן על שמירת המקומות הקדושים ובכללם הר הבית.

 מאת: שמעון כהן / ערוץ 7

בתנועות המקדש רואים בחומרה את ההסכם שחתם יו"ר הרש"פ אבו מאזן עם מלך ירדן, עבדאללה, על שמירת המקומות הקדושים שעיקרם אזור הר הבית. לדברי אנשי תנועות המקדש מדובר בהסכם ה"פוגע בריבונותה של מדינת ישראל בהר הבית, בירושלים, ובשאר חלקי ארץ ישראל".

נזכיר כי אבו מאזן ועבדאללה חתמו על ההסכם ביום ראשון במהלך ביקורו של אבו מאזן בבירה הירדנית. שר ההקדשים הפלסטיני, מחמוד אל-בהאש, צוטט בערוץ 2 כמסביר את מטרת החתימה על ההסכם. לדבריו המגמה היא "הגברת שיתוף הפעולה בין הפלסטינים לירדן בכל הנוגע להגנה על מסגד אל-אקצה ושאר המקומות הקדושים לעולם המוסלמי והנוצרי".
עוד אמר השר הפלשתיני כי "חתימת ההסכם מאשרת את תפקידה ההיסטורי של ירדן בהגנה על המקומות הקדושים בירושלים. הדבר מאשר את הריבונות הפלסטינית על כלל פלסטין - כולל בירתה, מזרח ירושלים".

בתנועות המקדש קובעים כי "הסכם זה עומד בסתירה להסכם השלום של ישראל וירדן, בה הכירה ירדן בריבונות הבלעדית של מדינת ישראל בכל חלקי ארץ ישראל המערבית תוך קביעת הגבול הבינלאומי בין המדינות על נהר הירדן".

באשר להתייחסות האדישה באופן יחסי של מדינת ישראל למהלך הירדני-פלשתיני אומרים שם כי "על משרד החוץ להעמיד את מלך ירדן על חומרת ההסכם, על הפגיעה בהסכם השלום עם ירדן, ובריבונות המדינה, ולדרוש ממנו הבהרות על כך ".

"ממשלת ישראל צריכה להבהיר למלך ירדן ולאבו מאזן כי מדינת ישראל היא הריבון היחיד בירושלים ובכל חלקי ארץ ישראל, וכי לא תרשה כל התערבות של מדינה זרה ופגיעה בריבונותה ובמקומות הקדושים לבני כל הדתות.  קל וחומר לא על ידי ירדן, שרובה המכריע פלשתינאית, ומלכה תלוי בגיבוי שהוא מקבל מממשלת ישראל".

עוד קובעים בתנועות המקדש כי "מחדלי ממשלות ישראל לדורותיהן בהר הבית, הביאו לכך שהפלשתינים ושאר מדינות העולם מזלזלים בריבונותה של מדינת ישראל בירושלים ובשאר חלקי ארץ ישראל, ולהתערבות הבלתי נסבלת ובלתי חוקית על פניה של מדינות זרות בריבונותה ובענייניה הפנימיים של מדינת ישראל - התערבות אשר עומדת בסתירה מוחלטת למגילת האו"ם ולהסכמי השלום שחתמה ישראל, וחותרת תחת הלגיטימיות של מדינת ישראל בעולם".

לדבריהם "על הממשלה ליישם את ריבונות המדינה ושלטון החוק בהר הבית. בראש ובראשונה יש לאפשר ליהודים חופש תפילה ופולחן מלאים בהר הבית, בדיוק כפי שנקבע בחוק השמירה על המקומות הקדושים. הגיע הזמן שמדינת ישראל תתנהג כמדינה ריבונית ותחיל את שלטון החוק בהר הבית במלואו, דבר שלמרבה הצער לא נעשה עד היום.  נזקי הוואקום הריבוני שיצרה ממשלת ישראל בהר הבית זועקים לשמים ופוגעים קשות במדינה, בעם היהודי ובמעמדנו בעולם".


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה