יום שישי, 19 באפריל 2013

משחק הדגל




אין רגע דל בהר הבית, וגם יום העצמאות השבוע לא איכזב. שלושה בחורי ישיבה שביקשו לעלות ביום העצמאות להר הופתעו למצוא עצמם מופשטים בעמדת הבידוק לצורך חיפוש דגל ישראל על גופם. מתברר שמה שבכל מקום אחר בארץ הוא בגדר מנהג מבורך, בהר הבית הוא בגדר איסור. מפקד יחידת המקומות הקדושים, סנ"צ אבי ביטון, הגיע בעצמו למקום ופיקח על עבודת השוטרים. השוטר שערך את הבדיקה חש כנראה אי נעימות בשל הבדיקה יוצאת הדופן, והתנצל בפני הצעירים על החיפוש. בשורה התחתונה נמצאו הבחורים חפים מאשמת נשיאת דגל.  
איתן קליימן, תושב מעלות ואחד הצעירים שעל גופם נערך חיפוש, סיפר שמדובר בבדיקה משפילה, אך לא רק בשל התחושה האישית, אלא גם בשל נמיכות הרוח הלאומית: "הר הבית הוא המקום הראשון שבו דגל המדינה צריך להתנופף", קבל.
בעקבות המקרה התקדימי הגיש מקור ראשון סדרת שאלות למשטרה. תהינו מהו הבסיס החוקי לחיפוש אחר דגל ישראל, ובנוסף תמהנו האם הנפת דגל בהר הבית אכן נחשבת להפרת חוק. עוד שאלנו האם הפעולה המשטרתית המדוברת איננה לוקה בטעם רע ובחוסר רגישות בשל העובדה שחיפוש כזה נערך, ובפרט ביום העצמאות. שאלנו מדוע מאפשרת המשטרה הנפת דגלים אחרים בהר באופן חופשי, כדוגמת דגלי סוריה, תורכיה, חמאס ופתאח, ורק הדגל הישראלי אסור בהנפה במקום שמצוי באופן רשמי בריבונות ישראל.
ממשטרת ירושלים נמסר: כלל המבקרים המגיעים לביקור בהר הבית נבדקים בכל ימות השנה בעמדת הבידוק ואין בבדיקות אלו כל חדש או חריג. הר הבית הוא מקום קדוש ליהודים ולמוסלמים ומתוקף הסטאטוס קוו הנשמר מזה עשרות שנים, לא ניתן להניף במקום דגל ישראל.
בערבו של יום העצמאות נערכה בבירה צעדה של תנועת הנוער 'חוזרים להר' בקריאה לחופש פולחן יהודי בהר הבית. כמה עשרות צעדו שם, ועמם כעשרה צוותי טלוויזיה, כולם זרים, ביניהם אל ג'זירה, ערוץ טלוויזיה טורקי וצוות מאתרו של שיח' ראאד סלאח. כן, נראה שבעולם המוסלמי מקנים חשיבות לעיסוק היהודי בהר הרבה מעבר למה שמקנים לה בתקשורת העברית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה