יום שני, 4 במרץ 2013

פייגלין מסביר: נכנסתי כנציג הריבונות

ח"כ משה פייגלין מסביר בפוסט שפרסם בפייסבוק כיצד נכנס לכיפת הסלע, מקום המקדש, למרות האיסור להיכנס למקום בימינו אלו.
מאת: עדו בן פורת / ערוץ 7

 ח"כ פייגלין בהר הבית (ארכיון)
ח"כ משה פייגלין (ליכוד) עורר הבוקר (שני) מהומה בהר הבית, כאשר דרש להיכנס
למסגד כיפת הסלע מתוקף מעמדו החדש כחבר כנסת והחסינות הפרלמנטרית המוקנית לו.
בפוסט שפרסם בפייסבוק הסביר פייגלין, כי ביקש להיכנס למקום, אשר הוא ככל הנראה מקום המקדש, תוך הסתמכות על דברי הרב גורן זצ"ל.
"במבוא לספרו 'הר הבית' - כתב הרב גורן זצ"ל: "אין ספק שבמקרה כזב, כאשר קיימת סכנה להשתלטות נוכרים על הר המוריה, מותר אפילו להיכנס לשטח העזרה, כדי לא לתת להם חנייה בהר ה', כי העלייה של היהודים על ההר במצב זה נחשבת ככיבוש וחזקה ומניעת השתלטות זרים עליו", פתח פייגלין.
לדברי פייגלין, "מרגע שהפכתי חבר כנסת, כלומר נציג הריבונות היהודית בארץ ישראל - חשתי כי דבריו אלה של הרב גורן מחייבים אותי להיכנס לכל מקום בהר הבית. הבוקר עשיתי זאת ולא העלתי על דעתי עד כמה צדקתי. מסתבר שכיפת הסלע (שאינה מסגד) נחסמה לפני כשנתיים לכניסת יהודים ותיירים. "רק למוסלמים מותר" אמר לי איש הווקף משביקשתי באדיבות להיכנס. הסברתי לקצין המשטרה שהגיע למקום כי על פי חוק לא ניתן לחסום בפני חבר כנסת כניסה למקום, ובוודאי שלא למקום בו מותרת הכניסה לאזרחים אחרים. תשובת הקצין היתה מדהימה - "המקום שייך לווקף המוסלמי". הנה כי כן - לב ליבה של ארץ ישראל, מקום קודש הקודשים, נמסר בפועל לריבונות מוסלמית - פשוט משום שרגל יהודי לא דרכה בו בשל קדושתו".
פייגלין מוסיף, כי "חשוב להדגיש, כי אינני קורא ליהודים להתחיל ולעלות למקום המקדש עצמו - יש הבדל ביני כחבר כנסת לציבור הרחב, אולם העולה ממה שהתברר הבוקר הוא הודאה ברורה באובדן הריבונות היהודית בהר ועל כולנו ולהתגייס ברגליים בכדי לשנות את המצב".
"בכוונתי לפנות עוד היום ליועץ המשפטי בכדי להבהיר במהירות את מצב הריבונות בהר ואת הפרת החוק של משטרת ישראל", חתם פייגלין את דבריו.
ממשטרת ירושלים נמסר כי חבר הכנסת פייגלין ביקש להיכנס לאחד המסגדים הסגורים למבקרים יהודים. הובהר לו שלא יוכל להיכנס, אך הוא התעקש מתוקף תפקידו. במקום התפתחה התקהלות של מתפללים מוסלמים.
כוח משטרה שהוזעק למקום פיזר את המתקהלים והוציא מהמקום את משה פייגלין. פייגלין עצמו פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה כי יבהיר כי האם אכן ישראל ותרה על ריבונותה על ההר, אם כן מתי ובאיזו סמכות.
בקול ישראל דווח כי בטלוויזיה של חמאס טוענים כי מתפללים מוסלמים השליכו נעליים אל פייגלין והרחיקו אותו מהמקום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה