יום ראשון, 3 במרץ 2013

ח"כ לשעבר דניאל בן סימון נותר מחוץ להר


הודעת המטה המשותף של תנועות המקדש:
הר הבית נסגר לכניסת יהודים עקב מהומה במקום. חבר הכנסת לשעבר דניאל בן סימון שביקש לעלות להר הבית נותר בחוץ. 
ח"כ לשעבר דניאל בן סימון (אתר הכנסת)
בעקבות פרוייקט ספרותי של בן סימון הוא ביקש לעלות היום להר הבית, כדי לבחון את סידורי המקום, את התייחסות המשטרה לעולים היהודים, ולעמוד על פעילות האיסלמית. כאשר הגיע בן סימון לשער ההר, הודיעו לו השוטרים במקום שהר הבית נסגר היום לכניסת יהודים. לפליאתו מדוע נסגר הר הבית בסתם יום של חורף, ללא שום הודעה מוקדמת, טענו השוטרים כי בתוך ההר ישנם מהומות.
יהודה גליק שבא אף הוא היום להר הבית הציע לבן סימון לסובב את הר הבית מבחוץ, כדי לראותו משעריו האחרים ולבחון את האירועים מקרוב. אולם השניים נדהמו כאשר השוטרים המוצבים בשערי ההר האחרים לא ידעו על שום מהומה ברחבת ההר.
מבדיקה מקיפה נודע כי קבוצות נשים מוסלמיות התארגנו הבוקר בכניסת שער המוגרבים, כדי למנוע כניסת יהודים. הן העמידו כסאות לישיבה ממושכת, במטרה להתנפל על היהודים שיעלו להר. השוטרים במקום החלו לפנות את הכסאות ובתגובה החלה במתחם השער התנפלות צעקנית של קבוצות המוסלמיות, והמשטרה סגרה את השער. מאחר וזה השער היחיד שהמשטרה מאפשרת ממנו כניסת יהודים, הר הבית נסגר כליל בפני כניסת יהודים היום.

תגובת ארגוני המקדש:
זה זמן רב שהמוסלמים בניהולה של קרן אל אקצה של ראאד סלאח העמידו בהר הבית קבוצות התנפלות על היהודים העולים למקום. במסווה של קבוצות לימוד, הם מתנפלים על כל יהודי העולה להר בקריאות הסתה קצובות. למרות ההתרעות הרבות, והאירועים הרבים סביבם, המשטרה לא הודפת אותם אל תוך המסגדים הריקים, וההתנגשויות איתם הולכות וגוברות.
על המשטרה לפנות את רחבת הר הבית מקבוצות ההתנפלות המתמקמים שם גם בכדי להפר את הסטטוס קוו ולקבוע עובדות בשטח. את הלומדים שבין אנשי הקבוצות שיושבים בהר בתשלום, ורק בשעות שהר הבית פתוח לכניסת יהודים, יש להכניס את לתוך המסגד הריק, ואת המתפרעים שביניהם יש לגרש מרחבת ההר כליל.

פורעות מוסלמיות בפרובוקציה מאורגנת נגד יהודים בהר הבית

פורעות מוסלמיות בפרובוקציה מאורגנת נגד יהודים בהר הבית


תגובה 1:

  1. צריך שהמשטרה תרחיק את כל המסיטים והמוסטים הערבים מהר הבית וככה הם לא יצטרכו לעבוד הרבה הפעם לשבח המשטרה היא לא סגרה לרוב הקבוצה את העליה להר הבית והיה שקט

    השבמחק