יום שני, 18 במרץ 2013

מתרגלים קרבן פסח: כהנים, לויים ומזבח

מתרגלים קרבן פסח: כהנים, לויים ומזבח 
בי' בניסן תשע"ב, ככל הנראה לראשונה מאז חורבן הבית השני, התקיים בירושלים בנוכחות כאלף איש טקס שיחזור של שחיטת קרבן הפסח והקרבתו. אחרי קרוב לאלפיים שנות הפסקה, שוב התהלכו כהנים בתלבושת מלאה על פי הכללים ההלכתיים, היזו את דם הטלה שנשחט על גבי מזבח מאולתר שנבנה בלב מגרש כדורסל של מתנ"ס עירוני בשכונת שמואל הנביא בבירה, צלו את הבשר כשראשו על כרעיו ועל קרבו – ולבסוף גם אכלו ממנו.
כמובן, עדיין לא מדובר בדבר האמיתי, גם לא במקום האמיתי שבו צריכה להתקיים המצווה הזו, ובנוסף גם לא בתאריך הנכון, ואף על פי כן, יוזמי הטקס הזה, חברי מטה תנועות המקדש, ביקשו להמחיש לציבור איך אמורה להיראות הקרבת הפסח. בעיקר ניסו להראות שדרישתם מציאותית לגמרי.
בעקבות הניסיון הראשון לשיחזור המצווה היהודית הנשכחת, יקיים גם השנה מטה תנועות המקדש אירוע המחשה ותירגול של מעשה קרבן הפסח. האירוע יתקיים ביום חמישי י' בניסן (21.6) החל מהשעה 15:30 בטיילת שרובר שבארמון הנציב בירושלים הצופה לעבר הר הבית. בתוכנית: שחיטת עזים וכבשים, ובמקביל שירת ההלל בביצוע הלויים המוזיקאים אלדד ורואי לוי ('שוטי הנבואה', זוכה פרס אקו"ם לשנת 2004), הדמיית מעשה הקרבן באמצעות כהנים בבגדי כהונה כשרים לעבודה, שיזו מדם הבהמות על גבי מזבח מאולתר במקום. לאחר מכן יישאו אישי ציבור ורבנים דברים בעניין קרבן הפסח. סיום משוער של הצליה וחלוקת הבשר: 20:00. לפרטים: מטה תנועות המקדש 0545720066.
מלבד זאת, כבכל השנים הקודמות, גם השנה יאפשר מכון המקדש לציבור הרחב לרכוש את חלקו בבהמות שיועמדו הכן לצורך קרבן הפסח. זאת, מתוך מטרה למנות אלפי יהודים על המצווה הנשכחת. בעיני המכון אין מדובר כאן רק בנסיון לשחזר את העבר, אלא בעיקר להצהיר כוונות לעתיד. לדברי חברי המטה המשותף לתנועות המקדש, לו ירכשו מאות אלפים בעם ישראל את חלקם בקרבן הפסח, לא ירחק היום והדבר יוכל גם להתממש בפועל. מטרתם היא לעורר תביעה ציבורית לחופש פולחן ליהודים בהר הבית במלאת 46 שנים לשיחרור המקום הקדוש.
לרכישת מנוי על קרבן הפסח: 1-800-800-455. ההתמנות אפשרית עד ערב הפסח בחצות היום. עלות: 12 ₪ לנפש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה