יום רביעי, 13 במרץ 2013

בית חלומותי / ח"כ אבי וורצמן – הבית היהודי


מסקרן אותי מאד איך ייראה בית המקדש כשייבנה בקרוב. האם יהיו בו מסכי פלזמה ומערכות דיגיטליות? האם מערכת של מיחשוב מתוחכם תנהל את משמרות הכהונה ועבודת הקרבנות? האם אנשים יתארגנו בפייסבוק כדי להימנות על קרבן הפסח? הדמיון יכול להפליג למרחבי אין קץ ולצייר לעצמו איך יראה בית מקדש בעולם העכשווי שלנו.
קטונתי מלדעת באילו חומרים בדיוק ישתמשו, מה תהיה מערכת ההסעה, ואילו מערכות שליטה ובקרה ילוו את כל תהליך בניית המקדש והעבודה בו. בעזרת ה' כשהרגע יגיע, אני מאמין שכבר יישבו גדולי הדור ושאר המומחים, כל אחד בתחומו, וביחד ייצרו את המנגנון הנכון לבניית הבית הגדול והקדוש. הגיע הזמן שלא רק נשיר בהתלהבות את 'אמת מה נהדר היה כהן גדול', אלא גם נראה אותו בפועל ממש יוצא מבית קודשי הקודשים בשלום בלי פגע.
הבית החומרי חשוב מאד, חשוב שיעמוד בכל הגדרים ההלכתיים והאחרים, אבל דומני שלא פחות חשוב, ואולי אף הרבה יותר חשוב מה יהיה התוכן הפנימי של הבית היהודי והלאומי הזה, שאמור להיות לעתיד לבוא גם בית תפילה לכל העמים.
מה התוכן המוסרי שניצוק לתוך הבית הזה? האם נוודא שלא יועסקו בו עובדי קבלן בשכר משפיל? האם נדע לשמור על הבית מעוולות ומשחיתויות? האם קולותיהם של היתום, הגר והאלמנה יישמעו בבית הזה ולא ייתקלו במנגנונים ביורוקרטיים אטומים? האם נדע לשמור על איכות החיים ואיכות הדיבור, ולא נאפשר בבית הזה רכילות ולשון הרע? האם נדע ללמוד את לקחי העבר ולא לאפשר לתאים סרטניים של שנאת חינם לדגור בתוככי החברה? האם נשכיל להפנים שעבודה זרה, שפיכות דמים וגילוי עריות הם המתכון לחורבן חלילה? ואיך נבטיח את חוסנו של התא המשפחתי ואת יציבותה של הזוגיות? ואיזה מאור פנים יקרינו עובדי הבית הזה? והאם הכהנים ושאר הממונים על המלאכה יקפידו כמשה רבינו על רכוש וכספי הציבור וימסרו דו"ח מפורט גם על אחרון המסמרים?
הבית שאני משתוקק אליו, כפי שכספו והשתוקקו אליו רבבות ישראל לאורך כל הדורות, הוא בית מלא קדושה והוד, תפארת ומלכות. הוא בית שמשיב עטרה ליושנה. ועם כל זאת, דברי האזהרה של נביאי ישראל צריכים להמשיך ולהדהד באוזנינו: על צדק חברתי ועל רגישות לקשיש, על חסד ועין טובה, על אהבת חינם ולימוד זכות. נזכור שלבוא ולצעוק "היכל ה', היכל ה'" ללא כיסוי מוסרי וערכי כמוהו כצפצוף הזרזיר, חסר כל משמעות.
יבנה המקדש, עיר ציון תמלא ושם נשיר שיר חדש וברננה נעלה. יש דברים הקשורים לבית המקדש שאינם בשליטתנו. אולם יש די והותר תחומים ונושאים שאנו מופקדים ואחראים עליהם. השיר החדש שנשיר שם בעזרת ה' צריך להיות שיר של התעלות רוחנית ומוסרית, של 'ציון במשפט תיפדה ושביה בצדקה', של טוהר וקדושה, של אמת ואמונה. כשנדע לעשות את שלנו – הקדוש ברוך הוא יעשה את שלו, וינהרו אל הבית וההר כל העמים, וישבחוהו כל האומים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה