יום שני, 28 בינואר 2013

הבית השלישי במוקד הבחירות

המקדש ומתמודדי הימין בעיני 'ארץ
נהדרת'. ליל הבחירות
הימים האחרונים של מערכת הבחירות עברו בסימן דיבורים על הפצצת כיפת הסלע. מהדורת ליל שבת של חדשות ערוץ 2 עסקה בג'רמי גימפל, מועמד מספר 14 ברשימת הבית היהודי, שבכתבה בעניינו נצפה בהרצאה שהעניק כשהוא מעלה אפשרות תיאורטית להפצצת כיפת הסלע. מבחינת ערוץ 2 לא צריך כנראה יותר מזה כדי להציג את המפלגה כולה באור מגוחך. בפרט כשמדובר בליל שבת והצופה הדתי מצוי הרחק מהמרקע, פשוט אין סיכוי להסביר לקהל שבבית עניינים מורכבים כמו היחס היהודי למקום הזה, ובעיית קיומה של כיפת הסלע במקום הקדוש ביותר ליהדות.
סערה קטנה התחוללה בעקבות החשיפה הזאת. ח"כ כרמל שאמה הכהן מהליכוד, למשל, שהעריך (בצדק) כבר ביום שני השבוע שלא ייבחר לכנסת הבאה, הוסיף אז עקיצה בעניין גימפל: "אולי במקומי יכנס חוזה הפצצת מסגד אל אקצה".
גם הקריקטורה של בידרמן ב'הארץ' עסקה בקשר שבין הבית היהודי לבית השלישי. נראים בו מועמדי הבית היהודי, כולם בעלי מראה זחוח במיוחד, צועדים בשרשרת אנושית שבראשה נפתלי בנט – והמקדש בידיו. אפילו מערכון התוכנית 'ארץ נהדרת' בליל הבחירות עסק בנקודה הזו. במה שכונה שם 'גימפל סטייל' ועל רקע דגם המקדש של מלון הולילנד, מביאה שם דמותו של פייגלין משהו שנראה כמו מזבח, והדמות המשחקת בתוכנית את נפתלי בנט – שתלבושתו משהו שבין כהן גדול לבין כומר – שואל אותו 'איה השה לעולה?'. בהמשך מתחרות ביניהן בנות דמותן של מירי רגב ואיילת שקד בשאלה מי מהן תזכה להיות מוקרבת כתחליף לכבש. כולם כמובן נראים הזויים לגמרי, ובסוף מזמרים יחדיו את 'יבנה המקדש' בלחן של נעמי שמר, שברבות השנים מסתבר שהפך גם הוא להזוי. לפחות בעיני יוצרי 'ארץ נהדרת'.
מחילה על שאלת התם, שמסתמא תנחית גם עלי את הדימוי המטורף המתבקש: יהודים מתפללים כבר אלפיים שנה על בניין הבית השלישי במקום הזה. האם כל דיבור על יישום הצעד הזה הלכה למעשה הוא באמת כה לא שפוי, עד שאפילו העלתו התיאורטית מספיקה כדי לשרוף מפלגה שלמה? מה כאן כה נפיץ עד שאין אפילו צורך להוכיח זאת?
גימפל עצמו, שבסופו של דבר לא נבחר לכנסת, טען מאז שהדברים נאמרו במקורם באירוניה ושהוא עצמו מתנגד מכל וכל להפצצת הכיפה. לעומתו נכנסו רבים אחרים שהציבו את הנגשת הר הבית ליהודים במצעם. אורי אריאל, למשל, שהכריז כאן בחודש שעבר שבמשא ומתן הקואליציוני ידרוש הבית היהודי לאפשר תפילת יהודים בהר, מונה בינתיים לראש צוות המו"מ הקואליציוני מטעם הבית היהודי. גם שותפים בכירים אחרים בממשלה העתידית, כדוגמת אלקין, חוטובלי, דנון, פייגלין, מירי רגב ורבים אחרים, הצהירו בבמה זו בעבר הקרוב שידאגו לטפל במצוקת היהודים בהר. כעת נותר לראות מה מכל הר ההבטחות בעניין יתממש בפועל.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה