יום רביעי, 12 בדצמבר 2012

רואי לוי – להקות 'שוטי הנבואה' ו'פיטום הקטורת'


עוד כילד בן שש בקיבוץ, ובן למשפחה חילונית לחלוטין, הייתי חושב לפני השינה על ירושלים, ומשתדל תמיד להירדם עם הפנים לכיוונה. העניין שלי בעם שלי ובתולדותיו התגבר אחרי השירות הצבאי, כשטיילתי בעולם וראיתי אנשים מבני עמנו שגרים בארצות אחרות. לפתע קלטתי שהסיפור הזה, שאנחנו עם שגלה מארצו וחזר אחרי אלפיים שנה, זו לא פרופגנדה שהממשלה מאכילה אותנו. כשחזרתי לארץ מצאתי עצמי בחוג לתולדות עם ישראל באוניברסיטת תל אביב. הלכתי לשם כדי לבדוק אם הסיפור ההיסטורי הזה, שעד אז היה נשמע לי מציאותי כמו 'שר הטבעות', באמת נכון. לאט לאט גיליתי שהסיפור נכון, והוא מופלא ומדהים.
התחלתי לשמור מצוות ולהתפלל לפני כשש שנים. מי שמכיר את סידור התפילה יודע שבית המקדש הוא חלק משמעותי מאוד ממנו: "איזהו מקומן של זבחים? קודשי קודשים שחיטתן בצפון, פר ושעיר של יום הכיפורים שחיטתן בצפון וקיבול דמן בכלי שרת בצפון" – אלו מנטרות שאומרים כבר דורי דורות, משננים פרטי פרטים של סדר העבודה במקדש במשך אלפיים שנה, שמונים דורות.
למרות חורבן הבית השני בשנת 70 לספירה, בית המקדש ממשיך לחיות בתודעה היהודית. בסידור התפילה המקדש עדיין חי לגמרי. נצח ישראל לא ישקר, ובניגוד לכל הציפיות הנוצריות שהיהדות תהפוך למאובן היסטורי, היהדות היום חיה, קיימת ונושמת במולדתה. הנבואה מתגשמת. חזרנו לארצנו והחיינו את שפתנו, ובית המקדש הוא היעד הבא שכולם כעת מצפים למימושו. אנחנו הרי יודעים מה אומרים על כך המוסלמים, ומה חושבים על כך האוונגליסטים, ולאור זאת אפשר לומר שיש במקדש עניין גלובאלי.
כעת נדרש להכשיר את הלבבות לקראת בנייתו הפיזית של המקדש. זו משמעות הפסוק 'כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים' – לקדם הבנה בין דתית, תיאולוגיה משותפת שתסביר את האמונה בא-ל אחד ואת עבודתו המשותפת במקום אחד. בימים אלו אני עמל על הקמתו של מפעל כזה, שייקרא 'בית האמונה העולמי באינטרנט'. אני מאמין שחלק גדול מהשנאה הבין-דתית מתרחשת מפני שהדיונים בענייני דת נותרים במעגלים סגורים. קל מאוד לפסול, לשנוא ולהגדיר את האחר כרע, כשהוא איננו במעגל הדיון האמוני שלך.
בית האמונה לא יישאר באינטרנט. מטרתו ליצור את התודעה ולהכשיר את הלבבות, כך שבעזרת ה', בלי שינאה, קינאה ותחרות, יתעורר רצון לבנות בפועל את בית התפילה האמיתי לכל העמים בירושלים. רבים שוכחים שנביאינו התנבאו על המקדש כעניין אוניברסאלי שבו העם היהודי יהיה אור לגויים. כשזה יתגשם, גם המוסלמים והנוצרים יידעו שהאמונה היהודית רק מעניקה תוקף לאמונותיהם. אני מאמין שקיים איסלאם נאור. לא הכל באיסלאם הוא שינאת יהודים קיצונית.
אינני יודע כמה זמן ייקח עד שזה יקרה, אבל אנו רואים כיצד דברים שמבחינה טכנולוגית היו נראים חלומיים לחלוטין לפני מאה שנה – היום הם מציאות קיימת. קצב ההשתנות תפס תאוצה מדהימה, ובמיוחד בתקופת האינטרנט שבה התודעה מתרחבת ונעשית קולקטיבית, בהחלט ייתכן שהארץ תימלא לפתע דעה את ה'. כמובן שכל זה צריך לעשות באהבה, וכלוי אני מוסיף שזה חייב להיות מלווה בהרבה מאוד מוזיקה.
בעניין הגאולה קיים תסריט שגורס שהדרך לכך תהיה במלחמת גוג ומגוג, כאוס טוטאלי, אבל לפי תסריט אפשרי אחר כבר עברנו את מלחמת גוג ומגוג במלחמת העולם השניה, וכעת אנו צועדים בטוב לעבר אחרית הימים. לפי התרחיש הזה, חזרתו של עם ישראל לארץ ישראל תהיה דבר טוב מבחינה גלובאלית, עניין שהעמים מפרגנים לו ורואים בו דבר שטוב גם עבורם. הם יקבלו את עם ישראל כעם הנבחר, מפני שהיסטורית, כרונולוגית, הוא אכן נבחר להיות הקבוצה האתנית הראשונה שהאמינה בא-ל אחד. אי אפשר להתווכח עם זה.
ביהדות קיימת כבר כיום התעוררות לבניין המקדש, בין השאר בחוגי חב"ד. התעוררות שבאה לידי ביטוי למשל בשיר 'שייבנה בית המקדש במהרה בימינו'. כשם שבעבר היתה ציפייה בת מאות שנים לכך שנשוב לארצנו, עד שקמו אנשים מעשיים, ציוניים ואקטיביסטים, וכך הנבואה העתיקה לבשה פנים מעשיות, באותה מידה זה יקרה גם בנושא המקדש. אני מאמין שיגיע עידן שבו יתנסחו מלים נכונות ומשפטים נכונים, וייווצר חזון אמיתי שבסופו של דבר יוליד תוכנית מעשית לבניין המקדש בשיתוף כל העמים. אינני אומר שזה יקרה מחר. אולי בתקופת נכדיי או אפילו ניניי, ואולי כבר בימינו. מה שברור הוא שכאשר כולם יבנו אותו יחד – כולם ירצו שהוא גם יישאר קיים.
לתגובות ולהצטרפות למיזם: רואי HARON131@gmail.com, 0507227077.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה