יום שבת, 17 בנובמבר 2012

תפילה בכסלו

בא כוח תנועות המקדש, עו"ד אביעד ויסולי, פנה לפני כשלושה שבועות במכתב למפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, והודיע לו שבכוונת המטה למשותף לתנועות הר הבית לתדרך יהודים העולים להר הבית החל מ-א' בכסלו, שחל השבוע – להתפלל במקום "הן ביחיד והן במניין". זאת לאור מידע שאליו נחשפו באחרונה בתנועות המקדש לפיו ההסתמכות המסורתית של המשטרה על החלטת ממשלת ישראל ועל הכרעות בג"ץ שבהן כביכול נאסרה תפילת יהודים בהר – חסרת בסיס להבנתם.
תשובתו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי לא איחרה לבוא: "הגבלת תפילות יהודים על הר הבית מתבצעת בהתאם להחלטות הממשלה ומכוח תפקידה לשמירת הסדר הציבורי וביטחון הנפש והרכוש. כל פעולה בניגוד להוראות המשטרה במהלך ביקור בהר מהווה עבירה פלילית".
ויסולי זעם על התשובה הזו. במכתב תשובה למפקד המחוז כתב: "בשנת 1977 אישרה הממשלה הצעת חוק שכללה את הסעיף הבא: המפריע במזיד אסיפת אנשים שנתאספו כדין לשם פולחן דתי... דינו מאסר שלוש שנים... על המשטרה לאכוף את החוק ופסקי הדין של בג"ץ. ממכתבך עולה ההפך הגמור: שוטרי ומפקדי מחוז ירושלים עוברים ביודעין ובזדון על חוקי מדינת ישראל בכל הקשור לתפילות יהודים בהר הבית. אנו חוזרים על דרישתנו להתפלל בהר הבית החל מראש חודש כסלו".
 נמתין להתפתחויות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה