יום שישי, 26 באוקטובר 2012

נשות הכותל











נשות הכותל

יו"ר תנועת נשות הכותל הרפורמית, ענת הופמן, נעצרה בשבוע שעבר בכותל באשמת הפרעה לשלום הציבור. זאת לאחר שהובילה תפילה קולנית בעזרת הנשים במקום. בראיון עימה לאחר מכן בתוכנית 'נקודת מפגש' ברשת ב' נשאלה הופמן, בין השאר, לדעתה על התנהלות המשטרה בעניין דומה לשלה, תפילת יהודים בהר הבית.
הופמן התרעמה על ההשוואה: "הקשר בין שני העניינים הוא רק בעובדה שהם התרחשו בערך באותו אזור גיאוגרפי. זו דמגוגיה בכלל לחבר בין השניים. אני בטוחה שכאשר יוּתר ליהודים להתפלל על הר הבית תהיה גם שם אפליה נגד נשים. מלבד זאת, הדברים אינם דומים כי האפליה בכותל היא על בסיס מגדרי בלבד, ואילו בהר הבית הדברים נכונים לגבי כולם. לאף יהודי או יהודיה אסור להתפלל שם. האיסור על יהודים להתפלל בהר הבית נובע מחשש מפני מלחמה עולמית ותסיסה של העולם המוסלמי כלפי ישראל".
אהרון ויזנר, מנחה התוכנית: "אבל הרי גם גם בעניינכן בג"ץ מדבר על 'חשש לשלום הציבור'".
הופמן: "במקרה האחד מדובר על תסיסה של עולם איסלאמי ענק נגד מדינת ישראל, במקרה השני מדובר על בריונות של יהודים כלפי יהודים. זה סיפור אחר, כאן זה הרבה יותר קטן. יש הבדל בין כשאזרח ישראלי אחד מקלל, מנאץ, יורק, על אזרחית ישראלית אחרת, לבין כאשר יש מאבק בין-דתי ובין-לאומי".
ויזנר: "את לא עונה לשאלה. את תומכת או מתנגדת לאפשר ליהודים לעלות ולהתפלל בהר הבית?".
הופמן: "אני בהחלט מקבלת את הערכת המשטרה שהנזק לכולנו בגלל תפילת יהודים בהר הבית יכול להיות גדול מאוד".
לאחר מכן העלה ויזנר לשידור את הרב יובל שרלו, שבנו נעצר בהר שבוע קודם לכן באשמת תפילה. הרב שרלו דווקא ראה מקום להשוואה בין שני המקרים, וטען שכשם שלדעתו המדינה מחוייבת לאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית ('במידה שהדבר לא נעשה כפרובוקציה'), כך יש להחיל את אותם הכללים על קבוצתה של הופמן בכותל. "זכות הקבוצה הזו להתפלל בדרך שהיא רוצה", סיכם הרב שרלו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה