יום שישי, 12 באוקטובר 2012

חול המועד: עצורים, מכות ואקדחים חשמליים


 יום שלישי, א' חול המועד, 07:30 – קבוצה יהודית עולה להר, ובתוכה גם משה פייגלין. נוכחותו של פייגלין מעוררת סערה מוסלמית במקום, ולקראת תום הסיור הוא נעצר מסיבה שאיננה ברורה. לטענת המשטרה פייגלין התפלל במקום. יחד איתו נעצר גם חגי וייס. האשמה: השתחוויה.
09:00 – עשרות יהודים שומרי מצוות ממתינים במשך כשעה בשערי ההר. בסופו של דבר כניסתם איננה מתאפשרת. תיירים ממשיכים להיכנס להר כל העת.
12:30 – קבוצות יהודיות מורשות לעלות להר, למסלול קצר בלבד ולמשך זמן של לא יותר מעשר דקות. אחד הנוכחים, חגי יקותיאל מאלון שבות, נעצר בשל ויכוח עם שוטר על קיצור משך הביקור.
יום רביעי, ב' חול המועד, 08:00 – קבוצה יהודית עולה להר לאחר חצי שעת המתנה, שבמהלכה עברו במקום רק תיירים. באותה הזדמנות יוצא לי לשמוע את הממונה על בידוק התיירים במקום מתלונן על "הדתיים האלה שעומדים בתור ומפריעים לי בעבודה".
08:30 – במהלך סיור קבוצה יהודית בהר מעוכבים שניים: מנחם בן יש"ר בן ה-87 שנחשד בהשתחוויה, ואלישיב שרלו, בנו של הרב יובל שרלו שעילת עיכובו איננה ברורה.
09:00 – יהודה ליבמן מיצהר מעוכב בהר מסיבה שאיננה ברורה.
יום חמישי, ג' חול המועד, 08:30 – קבוצה השוהה על ההר מותקפת בידי אנשי ואקף החושדים שאחד הילדים בקבוצה השתחווה. אחד מאנשי הוואקף בעט והכה את עו"ד יהודה שמעון. כמה מאנשי הוואקף איימו על צלמים שתיעדו זאת (ובין השאר עלי) שישברו את מצלמתם. הם לא נעצרו.
09:00 – משה פואה נעצר בהר בשל עצימת עיניים במהלך הביקור.
13:00 – כשבעים יהודים שומרי מצוות ממתינים עד בוש, במטרה להיכנס להר בשעת הביקור הבודדת המיועדת להם בצהרי היום. תיירים זורמים להר באופן חופשי. לאחר כמחצית השעה מודיעה המשטרה שההר נסגר ליהודים בלבד. כמה מהנוכחים מסרבים בשל כך לאפשר את המשך עליית התיירים להר. למקום מגיעים כוחות יס"מ ופועלים באלימות רבה. יוסף אלישיב שדה, תושב נהריה, מבחין בשוטר המכוון אקדח חשמלי לכיוונו של אחד הממתינים היהודים. אדם אחר, מאור נזרי, מבחין בשוטר שביצע מעשה דומה בנער כבן 14. דווח על אלימות קשה שהופעלה כלפי מי שניסה לתעד במצלמתו את המכות המשטרתיות. שלושה מהשוהים במקום נעצרו.
יום שישי, ד' חול המועד, 14:00 – ההר סגור ביום זה ליהודים, אך מאות מוסלמים מיידים אבנים לכיוון שער המוגרבים. המשטרה פורצת למקום ומפזרת את המתפרעים.
יום ראשון, הושענא רבה, 08:30 – אביעד שפירא ומשה שפיץ מעוכבים בהר עם ילדיהם. עילת המעצר של שפיץ – השתחוויה. עילת מעצרו של שפירא – לא ברור. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה