יום רביעי, 3 באוקטובר 2012

הערבים מתפרעים, המשטרה פועלת... נגד יהודים

אנשי דת ופקידים מוחים לפרוץ לזירות רחוקות
עולי רגל בהר הבית ביום ראשון של חול המועד סוכות
המשטרה מאפשרת לפרחחים ערבים להתקרב לקבוצה ולהפריע (פלסטין 48)
הערבים איימו למנוע כניסת יהודים להר הבית.
משטרת ישראל והעומדים בראשה נחושים לשמור על החוק ועל הסדר ויהי מה.
משטרת ישראל לא מפחדת מהערבים, היא לא תניח להם להפריע ליהודים, היא כבר תעשה זאת בעצמה.
להלן השתלשלות העניינים אתמול בהר הבית מפי הרב חגי יקותיאל מותיקי מדריכי עולי הרגלים להר הבית:

בשעה 8:30 הגענו לתור הכניסה להר הבית. באותו זמן היה תור ארוך מאוד של תיירים, והללו נכנסו להר ללא כל עיכוב.
כשלושים יהודים המתינו להיכנס,  ונאמר לנו שעלינו להמתין כי יש שתי קבוצות בתוך ההר (מתוך השלושים היו כעשרה שהגיעו מחיפה, לאחר שיצאו מהבית השעה 5 בבוקר!).
בשעה 9:00 ניגשתי לשוטר (עופר) וביקשתי ממנו שבינתיים יערוך בדיקת תעודות זהות, (כמנהג המשטרה עם היהודים בלבד), וייתן את התדריך שלו, כך שברגע שניתן יהיה להיכנס, יכניסו אותנו בלי המתנה מיותרת.
השוטר הסכים, עשה תדריך ובשעה 9:15 היינו כבר לאחר התדריך, והמתנו בתחתית הרמפה.
השוטר ביקש אישור להכניס אותנו וקיבל סירוב.
בשלב זה התחלתי בהקדמה לקראת הדרכה.
בשעה 9:20 השוטר ביקש שוב אישור וננזף שיפסיק להטריד וברגע שיהיה אישור יכניסו אותנו.
בשעה 9:45 (!) הודיעו לנו שכבר לא נוכל להכנס היום להר הבית, זו ההחלטה, ואנחנו מתבקשים לעזוב את המקום.
נשארנו במקום עד השעה 10 ואז יצאנו.
כשיצאנו ראינו את מפקד המרחב נצ"מ משה ברקת ואת מפקד המקומות הקדושים סנ"צ אבי ביטון יורדים מההר.
פניתי לברקת וסיפרתי לו שהיתה כאן קבוצה של אנשים שיצאו מהבית ב- 5 בבוקר ו"אתם איכזבתם אותם".
ברקת לא ענה, במקומו אבי ביטון ענה: "היו פה יהודים שבכלל לא מאוכזבים, ועשו מה שעשו, ובגללם לא נכנסתם".
פניתי לברקת, וביקש לשמוע את דעתו, אבי ביטון שוב התערב ואמר לי "למה אתה מטריד את מפקד המרחב עם השטויות שלך, אתם לא צריכים להבין את כל השיקולים של המשטרה".
הבנתי לאן נושבת הרוח ואמרתי לאבי ביטון: "אני מבין שהיו לכם את השיקולים שלכם, אני מבקש שכשנחזור בשעה 12:30, תדאג שלא יעכבו אותנו.
אבי ביטון: "בסדר גמור אדאג שתכנסו בלי בעיות".
בשעה 12:30 הגיעה קבוצת השלושים להכנס להר, נאמר לנו שיש החלטה שנכנסים רק עשרה עשרה.
חילקתי את הקבוצה לשלוש כך שבכל קבוצה יהיו עשרה.
הקבוצה ראשונה נבדקה, והוכנסה בשעה 12:45. כשהגעו למעלה, נאמר להם שהפעם אי אפשר לבקר בכל ההר, ועליהם לפנות שמאלה ולצאת מיד משער השלשלת.
קיבלתי על כך דיווח בהיותי למטה והחלטתי להכנס עם הקבוצה השניה.
כשהגענו למעלה אמרו לנו שוב שעלינו לפנות שמאלה

אמרתי לשוטר - נפעל כפי בקשתך אבל תן לי לומר כמה מילים כאן בכניסה.

התחלתי לתת הדרכה ואז קפץ עליו השוטר ואמר לי "תפסיק להתנדנד".
אמרתי לו שאינני מתנדנד ואני רק מעביר הדרכה. השוטר אמר "ראיתי שהתנדנדת, ואם שוב תתנדנד נעצור אותך".
שוב הבנתי לאן נושבת הרוח והתקדמתי לעבר שער השלשלת.
השעה היתה 13:00 והתחלתי לומר כמה מילים במסגרת ההדרכה ואז קפץ עליו הקצין מפקח דניאל סרנגה, ואמר לי לצאת עם כל הקבוצה מיד.
אמרתי - יש מספיק זמן תן לי 5 דקות להדרכה ואני אצא. סרנגה הסכים אבל ניכר שהוא כועס.
לאחר 3 דקות צעק עלי הקצין תצא עכשו מיד. אמרתי לו - אסיים את המשפט ואצא. ענה לי השוטר - "אם לא תצא עכשו אעכב אתכם".
אמרתי לו- אסיים את המשפט ואצא. על כך ענה לו סרגה - "אתה מעוכב".
עניתי - " אני עורך דין אין לך זכות לעכב אותי לא עשיתי כלום".
ניגש אליו הקצין והתחיל לדחוף אותי החוצה. אמרתי לו - "אסיים את המשפט ואצא, אין סיבה שתדחוף אותי".
סרנגה הוציא אזיקים, תפס אותי, שם עלי אזיקים בכח, ואמר לי "אתה עצור, כי סירבת לעיכוב".
הוא החל למשוך אותו לכיוון תחנת המשטרה וכל הקבוצה הלכה בעקבותיו, כשחגי כל הזמן אומר בקול הנה "אני לא מתנגד ואתה עוצר אותי סתם".
הייתי עצור עד שעה 18:00, פגשתי גם את חגי וייס וגם את פייגלין.
השוטר אמר לי במפורש שאכן הם מחכים עם וייס להגיע מחר לשופט אחר!!
בכל אופן בשעה 18:00 נשברתי והחלטתי שיש לי דברים דחופים לעשות וחתמתי על הסכמה להרחקה מהר הבית ל-15 יום ושוחרר.