יום שישי, 7 בספטמבר 2012

ירון לונדון – עיתונאי, שחקן ופזמונאי

לאחר לבטים רבים החלטנו להביא בפניכם את דבריו הקשים של ירון לונדון, כפי שמופיעים במדור "בית חלומותי" ב"דף הבית" בעיתון מקור ראשון.

ברור שהדברים לא תואמים את הקו שמנסה אתר זה לקדם, דהיינו - קירוב עם ישראל לה', לתורתו ולעבודתו בבית מקדשו, תוך יהוד הר הבית ובנין המקדש במהרה בימינו.

אולם, נראה לנו שחשוב לפעילי המקדש ולתומכיהם להכיר את הלך הרוחות הציבורי, לבחון את דרכינו בהתאם לכך ולבדוק את עצמנו כיהודים האם אנו נקיים מכל שמץ של מחשבה זרה או פקפוק באמיתות תורתנו הקדושה על כל רבדיה לדורות - כולל עבודת ה' בבית המקדש.




בית המקדש היה מרכז שלטון דתי ולאומי. אתרים בעלי תפקיד דומה התקיימו ועודם מתקיימים גם במקומות אחרים בעולם, ותכליתם היא לחזק את השליטים באמצעות הפגנת זיקתם לדת ופולחניה ובאמצעות השפעתם על הממסד הדתי. בבית המקדש שירתו שושלות כוהנים ולוויים שנחלו את משרותיהם מתוקף השתייכותם לקבוצה המייחסת את עצמה למוצא שבטי משותף. מנהג זה מבטיח שחיתות, ואכן על שחיתותם של הכוהנים העידו אחדים מנביאי ישראל.

את בית המקדש אני מצייר בדמיוני כאתר צפוף, מזוהם, מצחין ורועש. קולותיהם של מטיפים ורוכלים מתערבבים בגעיית בהמות נטבחות. מן האסכלות עולה עשן המכסה את עין השמיים. מן התיאור הזה עולה שאיני מייחל להקמתו של בית מקדש שלישי במתכונת דומה לזה השני, או בכל מתכונת. לא חסרים לנו מבנים מפוארים שבוניהם יעדו אותם לתכליות מרוממות ולאחר שנבנו,  התברר שעולים בתוהו המאמצים למלא אותם בתוכן רוחני כלשהו.

אני אתאיסט המנסה להבין לליבם ולרדת לחקר מחשבתם של אנשים המאמינים בקיומו של א-לוהים. איני מבין מדוע הם זקוקים למקום פולחן מסוים, הר, או קבר, או קיר ישן, או בית מפואר בסגנון הלניסטי, כדי לשפוך את ליבם לפני א-לוהים. האם א-לוהים אינו קשוב לכל בני האדם בכל אשר יהיו? אני חושד שרבים מהם משתוקקים לסילוקם של המסגדים מהר הבית, יותר משהם מייחלים לבנייתו של בית המקדש. .

תגובה 1:

  1. באירופא 1939 לא הבינו למה צריך בית מחוקקים לכל כלל ישראל

    אבל מי שחי עכשיו על חוקים הללו ממשיך לא להבין למה צריך בית המקדש

    כשיהיו לנו ביהמ"ק ובית דין הגדול גם ימשיכו לא להבין למה צריך מלך

    כשיהיו לנו מלך ובית דין הגדול ימלוך ה' למלך על כל הארץ וכל האיטואיסטים ועובדי ע"ז הן שמות בעל פעור והן שמות עיירות אירופאיות יכלה כליל מן העולם

    השבמחק