יום שישי, 14 בספטמבר 2012

מד הגאולה/ מקור ראשון







מבקרים בהר, אוגוסט 2012

17,433 תיירים, 329 יהודים.
הנתונים באדיבות המשטרה. הקטגוריה 'תיירים' מכוונת לאלו שאינם יהודים או מוסלמים.


משטרת ישראל איננה מונה את המוסלמים הנכנסים בשערי ההר, אך די לדעת את הנתון לפיו במהלך ליל אל קאדר לבדו (שחל השנה בכ"ז באב, 15.8) שהו בהר בין 400,000 לחצי מיליון מוסלמים, כדי להבין שאין כל יחס בין מספר המוסלמים הפוקדים את ההר, לבין מספר התיירים הפוקדים אותו, ובינם לבין מספר היהודים העולים אליו. והרי כמה נתונים שיבארו מעט את הפער העצום הזה:
במהלך אוגוסט 2012 היה ההר פתוח לכניסת יהודים ותיירים במשך 16 יום.
במהלך אוגוסט 2012 היה ההר פתוח לכניסת מוסלמים במשך 31 יום.
יום שבו היה ההר פתוח לכניסת יהודים ותיירים, פירושו שבמהלכו התאפשרה כניסתם של אלו במשך 4.5 שעות בלבד. 
יום שבו היה ההר פתוח לכניסת מוסלמים, פירושו שבמהלכו התאפשרה כניסתם של אלו במשך 24 שעות.
עשרה משערי ההר מוקצים לכניסת מוסלמים בלבד.
שער אחד בלבד מוקצה לכניסת תיירים ויהודים.

כתבי 'הארץ' בהר 

תופעה מעניינת: שני ליטמן, סגנית עורך מוסף "דה מרקר וויק" וכתבת הארץ, וכן צלם העיתון ניר כפרי העפילו להר הבית, לְשֵם הפקת כתבה בעניין הפעילות היהודית המתעצמת לאחרונה סביב מקום המקדש. לבקשת פעילי ההר שהדריכו את השניים, ליטמן וכפרי באו בשערי המקום הקדוש בהתאם להגבלות ההלכה, לאחר טבילה וללא נעלי עור. ליטמן פקדה את ההר לאחרונה לא פחות משלוש פעמים, ואף השתתפה בישיבת המטה המשותף לתנועות המקדש, במהלכו אנשיו חשפו בפניה את מהלכיהם ושאיפותיהם בעניין הר הבית.

גם מוסלמים מורחקים – לשלושה חודשים

מדיניות ההרחקה מהר הבית שהמשטרה נוקטת בה, האריכה בשנים האחרונות ללא היכר את רשימת 'מסורבי העליה' היהודים להר, שבה נכללים היום כעשרים שומרי מצוות. האשמה: תפילה בהר. ההרחקה נעשית ללא הגבלת זמן. גם כלפי מוסלמים נוקטת המשטרה מעת לעת במדיניות ההרחקה המדוברת, אבל מתברר שקיים שוני מהותי שקיים בין יחס המשטרה למוסלמים בהר, לבין מדיניותה כלפי יהודים הפוקדים אותו.
אתרי אינטרנט אסלאמיים דיווחו השבוע על הרחקה טריה של שלושה צעירים מהר הבית למשך שלושה חודשים. באתרים לא נכתב על מה ולמה ההרחקה, אבל הרי מוסלמים מותרים להתפלל בתחומי ההר, כלומר עוונם של השלושה איננו מילמול פסוקים אלא עניינים חמורים יותר. בנוסף, אחד המורחקים ריצה כמה חודשי מאסר בכלא הישראלי באשמה כלשהי. מתברר שאין זו הפעם הראשונה שהשלושה מורחקים מההר. עבור אחד מהם מדובר כבר על הרחקה שביעית מאל אקצה, ואף על פי כן, שימו לב, המשטרה נשמרת מלאסור עליו לצמיתות את הכניסה להר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה