יום שישי, 7 בספטמבר 2012

רבנים עולים, גם נשים








התמיכה ההלכתית בעליה להר הבית מתעצמת. במסגרת מאבק המתחולל בתוככי בית המדרש הציוני-דתי בשאלת העליה אליו, פירסמו השבוע תנועות המקדש רשימה בת למעלה ממאה רבנים המתירים לעלות בטהרה להר, או כאלו שעלו אליו בפועל. רובם באים מקרב חובשי הכיפות הסרוגות, כדוגמת הרב אברהם צוקרמן, הרב דוב ליאור, הרב נחום רבינוביץ, הרב חיים דרוקמן והרב צפניה דרורי. בנוסף נזכרים ברשימה גם רב העיר צפת שמואל אליהו (המתיר את העליה אך לא פקד בעצמו את ההר), הרב שאר ישוב כהן, הרב אליהו זיני, הרב משה טנדלר מה'ישיבה יוניברסיטי', ראש ישיבת הר עציון הרב יעקב מדן, הרב אליעזר מלמד, הרב שלמה ריסקין, הרב יהושע שפירא, הרב יובל שרלו והרב בן ציון מוצפי.
נראה שהרשימה הארוכה מאתגרת את הגורמים המתנגדים לעליית יהודים להר בקרב חובשי הכיפות הסרוגות, כשהקונצנזוס הרבני האוסר עליה אליו, שנהג במשך שנים רבות, הולך ונסדק. בקרב הציבור החרדי, חשוב לציין, קיימת עדיין הסכמה רבנית כמעט מקיר לקיר השוללת את העליה.
בפירסום תנועות המקדש מובאת גם רשימה של 11 ישיבות ציוניות הנוהגות לפקוד את ההר (בית שאן, הר ברכה, מעלה אדומים, מצפה יריחו, עכו, עתניאל, פתח תקווה, קריית ארבע, רמת גן, תורת החיים והישיבה בחוות גלעד). כן הובאה בפירסום רשימת רבנים התומכים בגלוי בעליית נשים להר הבית – תופעה המתעצמת לאחרונה אף היא. השבוע התקיים בירושלים מפגש של תנועת 'נשים למען המקדש', שאליו הגיעו עשרות נשים הפוקדות את ההר. האירוע התקיים לציון שנה לעליית קבוצות מאורגנות של נשים להר, ובמסגרתן פקדו עד היום מאות נשים את המקום הקדוש.

"תוכנית החלוקה" סופגת איומים
רעיון חלוקת ההר בין יהודים לערבים שהעלה ח"כ זאב אלקין (לראשונה במקור ראשון), ושיעלה בקרוב כהצעת חוק, ירד אולי מסדר היום של התקשורת הישראלית, אך לא כך בתקשורת הערבית. שם עוסקים בכך ללא הרף. כל דמות פוליטית ערבית המחשיבה עצמה טורחת לגנות את ההצעה. בין השאר מדובר במלך ירדן עבדאללה שטען ש"ייהוד ההר מעודד אלימות ויוצר סיכסוך דתי". גם ראש הממשלה הפלשתיני סלאם פיאד, תקף את ה"תוכניות הישראליות להרוס את אל אקצה, לאפשר ליהודים להתפלל בו ולמנוע ממוסלמים להיכנס אליו בשעות מסוימות". פיאד גינה גם את "החפירה החדשה סביבו וההסתערות הפרובוקטיבית עליו מדי יום של הצבא והמתנחלים".
השיח' כמאל ח'טיב, סגן נשיא התנועה האסלאמית ביהודה ושומרון, הכריז ש"הכיבוש הישראלי לא יצליח בניסיונותיו לפצל את מסגד אל אקצה בין מוסלמים ויהודים". הוא גם הזהיר את ישראל מיישום צעד כזה: "היום, לאחר האביב הערבי, העולם הערבי איננו כפי שהיה בעבר. אל אקצה עלול להיות ניצוץ שיצית תבערה גדולה".

תודה לארנון סגל ולבעלי העיתון הראשון על הרשות לפרסום הדברים ועל תמיכתם בחזרת ישראל לנוויהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה