יום חמישי, 23 בפברואר 2012

בית חלומותי, יולי (יואל) אדלשטיין

יולי (יואל) אדלשטיין השר ההסברה והתפוצות, בעברו מסורב עליה ואסיר ציון. 

מתוך "דף הבית" באדיבות מקור ראשון-פורסם בתאריך ל' שבט תשע"ב


בכל התחומים, ההכנה הראויה היא זו שבונה את החזון. התממשות החזון היא שיאו של תהליך. כשהתהליך נכון, התממשות החזון היא פשוט תוצאה טבעית ונורמאלית. כשמתבוננים לעומק על הקשר בין החזון והתהליך בבית המקדש, מגלים דבר מעניין: החזון של בית המקדש מלא הוד ואוניברסאלי, ואילו התהליך המוביל אליו הוא יומיומי וקשור לבניין עם ישראל.
כך מתאר הנביא ישעיהו את החזון: "וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים נָכוֹן יִהְיֶה הַר בֵּית ה' בְּרֹאשׁ הֶהָרִים וְנִשָּׂא מִגְּבָעוֹת וְנָהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִם. וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר ה' אֶל בֵּית אֱ-לֹוהֵי יַעֲקֹב וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה וּדְבַר ה' מִירוּשָׁלִָם. וְשָׁפַט בֵּין הַגּוֹיִם וְהוֹכִיחַ לְעַמִּים רַבִּים וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה".
רגע לפני קבלת התורה, מתואר התהליך המוביל לבית המקדש, תהליך שקורה בתוך עם ישראל: "וְאַתֶּם תִּהְיוּ-לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ". יוצא מכך שכדי להגיע לכל העמים, עלינו לבנות בתוך עצמנו תהליך עמוק של קדושה. הבשורה האוניברסאלית יוצאת מתוך הבניין העמוק שלנו.
אני חושב על בית המקדש בכל יום. תפקידי הוא לעסוק בתהליך היומיומי, המחבר והבונה את עם ישראל, שמוביל לבית המקדש. כל ימי השתדלתי לעסוק בתהליך בניין עם ישראל כממלכה – בשפה העברית, בקיבוץ גלויות, בחיבור יהדות התפוצות לממלכה הישראלית, ובאיחוד כל עם ישראל סביב זהות יהודית אותנטית, מרגשת וקדושה. בית המקדש בא יבוא, אף על פי שיתמהמה. עלינו לבנות אותו מתוך בנייה של העם והארץ, ליצור בעמנו את החיבורים בין החלקים השונים, ואת האווירה והתרבות שמייצרת קדושה, שבונה בניינים רוחניים, שיובילו אותנו, בעזרת ה', לבניין בית המקדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה