יום שלישי, 21 ביוני 2016

שוטרים בהר הבית אילצו יהודי ללכת יחף על זכוכיות

"בעיה שלך שבחרת לעלות יחף" || שוטרים בהר הבית

אלידע עלה בשבוע שעבר להר הבית לרגל תשלומי הרגל • בשביל המזרחי הסמוך לחומה המזרחית (הכותל המזרחי) של הר הבית ציפתה לו הפתעה • מישהו דאג לפזר שברי זכוכית על השביל • הפתעה שניה ציפתה לו מתגובת השוטרים • הבאנו את דבריו ללא עריכה, מתוך התכתבויות של פעילי המקדש

↓ אלידע מספר

אלידע וחבריו יושבים בבית המדרש שליד שער הרחמים בהר הבית, לאחר שהצליחו לעבור בשלום בין שברי הזכוכיות

ב"ה עלינו להר הבית כ-20 מתפללים, לרגל תשלומי חג השבועות. כשהגענו לשביל המזרחי גילינו שהשביל לאורך כמה מטרים זרוע בשברי זכוכית.

כנראה היה מי שדאג לפזר את הזכוכיות, כדי לפגוע ביהודים, שהרי רק היהודים מקפידים ללכת יחפים בהר הבית, מפאת קדושתו.

כיון שהלכתי יחף ביקשתי ועליתי על החומה ללכת עליה, השוטרים כמעט טרפו אותי, ניסיתי להסביר שאינני רוצה ללכת יחף על הזכוכיות, אך השוטר ענה שזו בעיה שלי שהחלטתי ללכת יחף ולא לנעול סנדלים "כמו החברים שלך". לא היה עם מי לדבר, כמעט זרקו אותי מההר.

ממתי בכלל אסור לטפס על החומה? גם זה ב'סטטוס קוו'?

עכ"פ זה ודאי לא "הוראה מלמעלה" (אני מקווה..) זו סתם החלטה מרושעת של השוטרים בשטח.

לאח ויכוח סוער עם השוטרים נכנעתי והלכתי בזהירות על השביל, ממש לא היה לי כח שיעיפו אותי מההר ויעצרו אותי.

אמרתי לשוטרים שחבל שהמשטרה לא דואגת לכך שלא יהיו זכוכיות על השביל, הם כמובן התעצבנו וטענו שלא אומר להם מה לעשות והם לא עובדים אצלי. 

הוזהרתי ש"בפעם הבאה" אסולק. 

דילגתי בזהירות ובהצלחה בין הזכוכיות, תוך תפילה שנזכה לגאול את המקום הקדוש ולחזות בהמוני עולי רגל יחפים בהר הבית עולים לבית המקדש. מה יפו פעמייך...

תגובה 1:

  1. כל מי שנתקל בזכוכית, נא לדווח. תוגש תלונה במשורה ואלי עד לבי המשפט הבינלאומי לצדק

    השבמחק