יום רביעי, 4 במאי 2016

הרב ולדמן על הרב טאו: "כואב הלב שרבנים פוסלים דעתם של רבנים אחרים"

כן לעלות להר הבית || לא לזלזל בגדולי הדור שעולים להר

ראש ישיבת ´ניר´, הרב אליעזר ולדמן פורס את הבנתו בנושא הר הבית ומתייחס בחוברת חדשה שתופץ השבת לדברי הרב טאו שפורסמו לפני שלושה חודשים: "וכי מותר לקטרג על עם ישראל? זה מגיע לנו?"

↓ מאת: מערכת כיפה

ישיבת 'ניר' בקרית ארבע תפיץ בשבת הקרובה בבתי הכנסת חוברת ובה שיעורים שניתנו בישיבה על ידי ראש הישיבה הרב אליעזר ולדמן בנושא העלייה להר הבית.

השיעורים ניתנו בישיבה בעקבות פרסום קובץ שיעוריו של נשיא ישיבת הר המור הרב צבי טאו, בחוברת בשם 'ומקדשי תיראו' בה פרס הרב טאו את משנתו בנושא וקבע  כי אין לעלות להר הבית.

הרב ולדמן מתייחס לכך בפרק 'נעם- אלו תלמידי חכמים שבארץ ישראל' בו הוא מצטט את דבריו של הרב טאו המביאים מדרש שקובע כי פגיעה בקדושת המקדש חמורה מעבירות ייהרג ובל יעבור ובהמשך מביא את דברי הנביא יחזקאל שמחבר בין פגיעה במקדש בשיקוצים ובתועבות לפגיעה בעם ישראל. הרב ולדמן מצטט את דברי הרב טאו ומתייחס: "המחבר טוען שזו אינה הרשעות של הערבים שרוצחים ודוקרים אותנו, אלא אנחנו אשמים משום שאנו גורעים את כבוד המקדש לשאר ארץ ישראל ונוהגים בו מנהג חולין".

הרב ולדמן מתייחס בכאב ובחריפות לדברים: "איזה מנהג חולין נוהגים בו? הרי העולים לומדים את מצוות מורא מקדש ומקיימים אותה, טובלים במקווה והולכים בלי נעליים ובכובד ראש. וכי המציאות שערבים שהם בוודאי טמאים וחכמינו גזרו עליהם כזבים וזבות, נמצאים שם אינה חילול ה'? זה לא נורא? רק כשיהודים עולים בטהרה זה נורא? אתמהה!"

הרב ולדמן מוסיף ואומר: "איך מותר לתלמיד חכם גדול להעז ולומר דברים כאילו הוא יושב במועצה האלוקית העליונה ויודע מדוע הערבים רוצחים. וכי מותר לקטרג על עם ישראל? זה מגיע לנו? הס מלהזכיר. איזה כישלון של שיפוט וסברות. יש לבכות על כך. אכן, יש מחלוקת בין תלמידי חכמים אך העולים להר עושים זאת על פי דעה הלכתית של תלמידי חכמים מובהקים".

גם הרב טאו וגם הרב ולדמן מתלמידיו של הרב צבי יהודה קוק זצ"ל שאין מחלוקת שאסר על העלייה להר. עיקר הדיון הוא האם היה משנה הרב צבי יהודה את דעתו לאור המציאות הקיימת כיום בהר. הרב ולדמן מזכיר כי הרב כתב במפורש בספר 'ארץ צבי: "כל החומרה הגדולה ההלכתית של איסור הכניסה אליו...אינה פוגעת וגורעת, במשהו בערך הבעלות הקניינית שלנו על שטח המקום הקודש הנאדר בקודש הזה".

הרב ולדמן מסביר בהקשר זה: "זוהי הצהרתו של רבינו. את הדברים האלה של הרצי"ה שאנו צריכים לשלוט בהר הבית ולקבוע הסדרים כמו בכל המקומות בארץ ישראל איננו שומעים מאלה שאומרים לא לעלות להר הבית". ועוד מוסיף ואומר ראש ישיבת 'ניר': "הרצי"ה לא הסיר מן הפרק את המצווה של יישוב ארץ ישראל לגבי הר הבית, כמו בכל חלקי הארץ. לא כפי שיש הטוענים שצריך להפריד בין ארץ ישראל להר הבית לעניין זה".

במקום אחר אומר הרב ולדמן על הרצי"ה: "אף אחד לא יכול לומר בביטחון מה היה אומר הרב צבי יהודה היום. גם אנחנו אומרים רק סברה, שכך הוא היה אומר אילו היה חי במציאות הזו של החרפה והבושה , במיוחד כשמתרחקים אפילו ממקומות שהם ספק מחנה לוויה. הרבה רבנים הכריעו כך, ובהם הגאון הרב נחום רבינוביץ' שליט"א והגאון הרב דוב ליאור שליט"א, מגדולי פוסקי הדור. אמנם יש רבנים שאינם סבורים כך ויש חילוקי דעות אבל בוודאי אף אחד לא יכול לומר שרבנים אלה העולים להר הבית פוגעים בקדושת המקום. חלילה!".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה