יום שישי, 7 ביולי 2017

עדכוני המטה המשותף לתנועות המקדש - בלק

המטה המשותף לתנועות המקדש || עדכוני שבוע פרשת בלק

דבר תורה לפרשת השבוע מאת הרב הרב אליהו ובר  סיכום אירועי השבוע האחרון בהר הבית  גם השבוע חלה עליה במספר העולים בטהרה לעומת שנה שעברה - 77%  על קורות העץ העתיקות מתקופת בית המקדש, שזרוקות בהר הבית  פעילות מקדשית לזמן הקרוב  רוצה להצטרף לרשימת המנויים? היכנס לקישור: https://www.lamikdash.com/Account/Register.aspx

↓ עדכוני המטה המשותף לתנועות המקדש - בלק


דבר תורה לפרשת השבוע || הרב אליהו ובר

בפרשת השבוע האתון מתלוננת אל בלעם "מֶה עָשִׂיתִי לְךָ כִּי הִכִּיתַנִי זֶה שָׁלֹשׁ רְגָלִים". וכתב על כך רש"י שהאתון "רמז לו: אתה מבקש לעקור אומה החוגגת שלש רגלים בשנה". רש"י מבאר כאן שהאתון רומזת לו על שלשת הרגלים שחוגג עם ישראל (מעניין שלשון רש"י הוא "רמז לו" ולא "רמזה לו". ואולי רש"י כיוון להמשך הפרשה בה גם המלאך מזכיר את שלש רגלים).

בלעם חיפש להתעסק בענייני זכות עם ישראל במקדש שבלעם, חבש הוא בעצמו את אתונו ו"מכאן שהשנאה מקלקלת את השורה". אמר הקדוש ברוך הוא רשע כבר קדמך אברהם אביהם, שנאמר וישכם אברהם בבקר ויחבוש את חמורו"

כנגד זה בלעם מצווה את בלק לבנות שלש מזבחות, ולהקריב עליהם שבעה פרים ושבעה אילים. לאחר שלשת הפעמים שבלעם מברך, אומר לו בלק: "לָקֹב אֹיְבַי קְרָאתִיךָ וְהִנֵּה בֵּרַכְתָּ בָרֵךְ זֶה שָׁלֹשׁ פְּעָמִים" ונוקט עוד פעם את הלשון של עליה לרגל שנאמר בתורה "שָׁלֹשׁ פְּעָמִים". בלעם מנסה להילחם בעם שחוגג את החגים עם קרבנות, אבל אין לו אפשרות לעקור עם שחוגג שלש רגלים. (הביטויים "שָׁלֹשׁ פְּעָמִים" "שָׁלֹשׁ רְגָלִים" נמצאים בתורה רק בהקשר של עליה לרגל או בהקשר של פרשת בלעם).

זכות הקרבנות הללו, אפילו שהיו שלא לשמה, הועילה לו לדורות. כמו שמובא בגמ' במסכת הוריות (י:) שבשכר מ"ב הקרבנות שהקריב, זכה ויצא ממנו רות, וממנה יצא שלמה המלך בונה המקדש, שלשם עולים לרגל שָׁלֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה. וגם דוד המלך, מזרע רות בת בנו של בלק מלך מואב, כשהעלה את הארון, הקריב בדרך שבעה פרים ושבעה אילים (דברי הימים א' טו' כו'), וגם הנשיא [הוא מלך המשיח מזרע דוד] לעתיד לבוא יביא בחגים שבעה פרים ושבעה אילים (יחזקאל מה, כג-כה).


ההתמודדות שלנו מול הנסיון של אומות העולם לקללנו, הוא ע"י הריצה והשאיפה שלנו למקדש,  לעליית שלש רגלים ולהקרבת הקרבנות. כך נתמודד מול האומות, וכל הקללות יהפכו לברכות.


סיכום שבועי מהר הבית || יראה - כפות המנעול - חדשות הר הבית



זינוק של 80% במספר הפוקדים את הר הבית שנפתח מחדש לכניסת יהודים גם בצהריים  ביום שלישי הקרוב עלייה מרכזית לרגל שבעה עשר בתמוז

סיכום שבועי מהר הבית 
שבוע פרשת בלק
ח' - יב' בתמוז תשע"ז

340 יהודים עלו השבוע בטהרה להר הבית. נסיקה של 77% לעומת מספר העולים להר בשבוע הזה אשתקד. אז עלו למקום הקדוש 192 יהודים.

📌 קבוצות השבוע
בנוסף למספר העולים בקבוצות היהודים המזוהות, נצפו השבוע קבוצה נוספת של יהודים שעלו בטהרה להר הבית ללא שסווגו ככאלו.

25 יהודים עלו ביום ראשון השבוע בהדרכה מיוחדת של פרופ' גבי ברקאי. העולים עלו כתיירים לאחר שהצניעו סממנים יהודיים. הם זכו להיות בהר הבית בכל 3 וחצי שעות פתיחת הבוקר עד לסגירתו בשעה 11.

חברי הקבוצה נמנו על תומכי ההדסטארט של מיזם סינון העפר מההר, וקיבלו את הסיור כתשורה על השתתפותם במימון הפרויקט.

משתתפי הסיור סיפרו כי היתה זאת להם עלייה ראשונה בצורה חופשית שכזו בהר.

בהר הבית נצפו השבוע עוד שתי קבוצות לימוד של יהודים שעלו למקום כתיירים.

📌 קול ששון
בהר הבית נצפו השבוע 6 חתנים שעלו להתברך במקום ביום נישואיהם. כלה, 
כלת בת מצווה, וזוג טרי שעלו ביום השלישי לשמחת נישואיהם.

📌 מעצרים והרחקות
ארבעה יהודים גורשו השבוע מהר הבית.
3 לאחר שהשתחוו. ואחד לאחר שהתעמת עם השוטרים על זכויותיו בהר.

באופן תקדימי הורתה השבוע המשטרה גם לצלמי אירועי הקידושין וההשתחווייה בהר הבית לעבור שיחת קצין לפני עלייתם חזרה למקום. בשל הצילומים הפומביים זומנו גם המקדש והמתקדשת לשימוע להרחקה ארוכה מהר הבית.



📻 עליית יז בתמוז
ביום שלישי הקרוב, שבעה עשר בתמוז, תתקיים עלייה מרכזית להר הבית. שעות הפתיחה ליהודים 7:30 עד 11:00. ובצהריים 13:30 עד 14:30

⌨ הנתונים באדיבות: 
ייראה -  עידוד עליה להר הבית כהלכה
נועם 0505290634, גילת 0502607189


על מָקוֹם - בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' || כפות המנעול

מָקוֹם בַּמָּקוֹם: קורות העצים העתיקות, עוד מימי בית המקדש 

בתוך הר הבית, סמוך לשער הרחמים, מונחות קורות עץ מכוסות בברזנט שחור באופן חלקי, וחשופות לגשם ולשמש, והולכות ובלות עם השנים. קורות העץ עתיקות כל כך, כנראה עוד מימי בית המקדש הראשון.

http://the--temple.blogspot.co.il/2017/07/blog-post_39.html


פעילות מתוכננת || הודעות

כנס בשביל המקדש

ביום ט"ז תמוז (ערב י"ז בתמוז) יתקיים יום עיון עשיר בענייני המקדש, בהשתתפות הרב שמואל אליהו והרב שמואל טל ועוד מגוון רחב רבנים והזמר הראל טל. לפרטים והרשמה מוקדמת פנו אל "המדרשה לידע המקדש" yeda.mikdash@gmail.com או בטלפון 029666177. (מצורפת מודעת התוכניה המלאה).

ישיבת בין הזמנים/ נוער המקדש

שלושה ימים לנוער בעיר העתיקה בירושלים בצל המקדש • לימודי המקדש עם רבנים מהשורה הראשונה • התוועדויות מרגשות • סיורים וסיבובי שערים • וכמובן עליה בטהרה להר הבית בהדרכה וליווי רבני צמוד • כי הגיע הזמן לבנות במקום לבכות • ארגון ופרטים: נוער המקדש


לפרטים: http://the--temple.blogspot.com/2017/07/blog-post_70.html


בתשעה באב עולים להר הבית

אנחנו מתחילים להתארגן לקראת עליית המונים בתשעה באב, כל עזרה תתקבל בברכה, פרטים נוספים נפיץ בימים הקרובים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה