יום שישי, 30 ביוני 2017

עליה כמעט ממלכתית להר הבית לזכר הלל אריאל

ליווי של סגל הפיקוד המשטרתי הבכיר || המוסלמים המתינו בחוץ

עליה כמעט ממלכתית להר הבית לזכר הלל אריאל הי"ד  סגל הפיקוד הבכיר במשטרה ליווה את העולים ופיקח מקרוב על התנהלות תקינה  המוסלמים המתינו מחוץ להר עד לסיום העליה  השר אורי אריאל וח"כ יהודה גליק לא הורשו להצטרף לעליה והסתפקו בברכות לעולים בכניסה להר הבית


תודה לאדפ פרופ ואלישמע סנדמן על התמונות

↓ מבכי לבניין



150 יהודים עלו אתמול להר הבית לזכרה של הלל אריאל הי"ד. רינה ועמיחי אריאל, הוריה השכולים של עלו בקבוצה של 65 עולים בליווי מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי ומפקד מרחב דוד, נצ"מ דורון תורג'מן, אשר פיקדו מקרוב על כוחות המשטרה ודאגו לשקט וסדר מופתי בהר הבית במשך העליה.

בעצרת שנערכה בכניסה להר השתתפו השר אורי אריאל וחבר הכנסת יהודה גליק. 

השר אורי אריאל, בן דודו של עמיחי, אביה של הלל הי"ד, לא קיבל אישור לעלות להר וברך את המשפחה ואת העולים להר בשער הלל, בכניסה להר הבית.

השר אריאל אמר בדברי הברכה, "אשריכם, זכית לעלות, ואני מתפלל שאוכל לעלות אתכם בהקדם".

"אנחנו מתפללים פה בשער הלל לזכרה של הלל הי"ד, שבתשעה באב הקרוב כבר לא נצטרך להתאבל ולצום אלא נוכל לשמוח בבניין בית המקדש השלישי", הוסיף השר ובירך את ציבור העולים בברכת הכוהנים.


הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש הדריך את העליה בדברי תורה רבים, האב הכהן עמיחי אריאל בירך את המשתתפים הרבים ובהם סגל המשטרה, שהגיעו במיוחד לעליית האזכרה, נילוו אל ההורים, ואף הצטרפו לצילום הקבוצתי עמם ועם שאר העולים.

משתתפי העליה ציינו כי נוכחות הדרגים הבכירים והתייחסויותיהם החיוביות והאושר שהביעו נוכח מספר היהודים ההולכת וגדלה בהר הבית השרו אווירה מיוחדת לעלייה הגדולה.

צוות מדוברות המשטרה יחד עם דוברת המחוז ליוו את העליה מתחילתה ועד סופה, ואף תיעדו אותה לשביעות רצונם של פעילי מקדש שראו זאת כהישג ממלכתי לתנועת העליה להר הבית.


עמיחי ורינה אריאל הודו לכל המשתתפים על הגעתם, ולמפקדי המשטרה על הליווי האוהד, וביקשו להמשיך ולחזק את העליות להר הבית לגאולת המקום ולנחמתם בתוך שאר אבלי ציון.

הרב ישראל אריאל נשא דברים רבים בחשיבות העלייה להר ובתרומתה לעילוי נשמתה של הלל הי"ד. הרב התפלל במקום עם הנוכחים לרפואתה של יפה בת לאה, אשתו של חה"כ יהודה גליק המאושפזת במצב קשה וזקוקה לרחמי שמים מרובים.

על פי מקורות ערביים המשטרה סגרה את שערי ההר לכניסת מוסלמים עד ליציאת קבוצת המנחמים מן ההר. ככל הנראה מחשש להתפרעויות נגדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה