יום שלישי, 27 ביוני 2017

סיוון בהר הבית: הכפלת עולים לעומת אשתקד

סיכום חודשי מהר הבית || סיוון תשע"ז

חודש סיוון • הכפלה במספר היהודים שעלו להר הבית כהלכה • יומיים של פרעות מוסלמים • 6 ימי סגירה ליהודים • 1356 יהודים עלו להר הבית כהלכה במהלך חודש סיון • מספר שיא של יהודים שפקדו את ההר בחודש סיוון מאז ששוחרר, וזינוק של 101% לעומת אשתקד • אז עלו להר 674 יהודים. 


↓ חודש סיוון בהר הבית

קול ששון

בעלי שמחות רבים עלו בחודש סיון להתברך בהר הבית. לפחות 18 חתנים נצפו החודש בהר. 6 כלות . 3 חתני בר מצווה, וכלת בת מצווה אחת לפחות.


נזקי הרמדאן

המוסלמים קיימו השנה את הרמדאן שלהם בחודש סיוון ובעקבות כך קוצצה ליהודים שעה משעות הכניסה המצומצמות להר הבית. כניסת יהודים הותרה רק למשך 3 וחצי שעות ביום. בצהריים הר הבית היה סגור ליהודים במשך כל החודש.

במהלך החודש ניסו המוסלמים פעמיים למנוע כליל כניסת יהודים להר הבית.

ביום ראשון, יז' בחודש יידו מוסלמים אבנים מתוך מסגד אל אקצה, על קבוצת יהודים שעלו להר. האבנים פגעו בשלושה יהודים, ובנס איש לא נפגע. במהלך תקדימי בהר הבית המשטרה סגרה את ההר לכניסת מוסלמים, ואספה את תעודות הזהות של היוצאים, עד להסגרת מיידי האבנים לידיה. שער כניסת היהודים נותר פתוח כרגיל ועליית היהודים נמשכה כסדרה. הסנקציות הועילו. מיידי האבנים הוסגרו תוך פחות משעה. הוואקף מכחיש כי היה שותף להסגרה.

ביום ראשון, כד' בחודש, שוב פרעות מוסלמים מתוך מסגד אל אקצה. אבנים וברזלים הושלכו ופגעו בשוטרים. 3 שוטרים נפצעו. המשטרה חסמה את המסגד, הדפה את המתפרעים במקום בגז מדמיע, הר הבית נסגר הפעם רק לכניסת צעירים. השוטרים הסתערו אף על גג המסגד, כדי לאבטח את כניסת היהודים שנמשכה כל שעות הפתיחה הרגילות, בשינוי מתווה בצד הדרומי.

לינת המוסלמים בהר הבית לרגל סוף הרמדאן נמשכה, ולמחרת נסגר הר הבית לכניסת יהודים עד לסוף החודש.


גירושים ועיכובים

10 יהודים גורשו מהר הבית במהלך חודש סיון, רובם בטענה כי השתחוו במקום.

כמה מהמשתחוים עוכבו למשך שעה קלה בתחנת המשטרה, ושוחררו בהודעה שכניסתם חזרה להר מותנית בשיחה מקדימה עם מפקד המקומות הקדושים במשטרה.


ביום רביעי: פתיחת ההר

נוכח איד מוסלמי בתחילת חודש תמוז הר הבית ממשיך להיות סגור ליהודים. 
הר הבית ייפתח מחדש ביום רביעי השבוע, ההר ייפתח לשעות הכניסה הרגילות. 7:30 עד 11:00 ובצהריים 13:30 עד 14:30.


ביום חמישי: עליית המונים

ביום חמישי תתקיים עלייה המונית להר הבית אחר סגירתו הארוכה, ובמלאת שנה לרציחתה של הלל יפה אריאל הי"ד. 
בשעה 7:00 תתקיים תפילת שחרית בכניסה להר. 8:00 אזכרה ללוחמת הדס מלכא הי"ד. 8:30 עליית תנחומים עם משפחת אריאל, בהשתתפות רבנים ושרים.


הנתונים באדיבות: 
ייראה -  עידוד עליה להר הבית כהלכה
נועם 0505290634, גילת 0502607189

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה