יום שני, 15 במאי 2017

ל"ג בעומר בהר הבית ובמירון

עולי הר הבית בל"ג בעומר || דבר המקדש במירון

ל"ג בעומר קשור ביסודו להנחת יסודות בית ראשון, בית שני ואף ניסיון להצבת יסודות הבית השלישי  רבים פקדו אתמול את הר הבית לרגל היום המיוחד  רבים אחרים הביאו את דבר המקדש לרבבות החוגגים במירון  ההתעניינות והתגובות האוהדות במירון הצליחו להפתיע את הפעילים הותיקים

↓ ל"ג בעומר והר הבית



אין ספק שבבסיסו, ל"ג בעומר קשור קשר חזק לבניינו של כל אחד מבתי המקדש (ר' ל"ג בעומר: צום? חג? למה? ומה הקשר לבנין המקדש? >>).

בחודש אייר הונחו יסודות בית המקדש הראשון על ידי שלמה המלך. עולי בבל הלכו בדרכו של שלמה והניחו בחודש אייר את היסודות לבית השני.

בי"ח באייר - ל"ג בעומר הונחו יסודות המקדש בימי יוליאנוס קיסר ובו ביום עלו באש כל חומרי הבניין ובכך נדחה החלום לימינו (ר' הניסיון בימי יוליאנוס קיסר לבניית בית המקדש >>).

רבים נוהגים לעלות ביום ל"ג בעומר להר הבית וכך עשו יהודים רבים אתמול לכבוד היום המיוחד.



דבר הר הבית לבאי מירון

אתמול חברו פעילי 'חוזרים להר', המורכבים ברובם מנוער וצעירים יחד עם פעילי 'בני עליה', המורכבים מחרדים שעולים להר הבית ונסעו יחד למירון. 

במירון הקימו הפעילים דוכן הסברה על חשיבות העליה להר הבית. בדוכן הוקרנו סרטונים מהר הבית בהם נראים בין היתר עשרות חרדים שעולים בקדושה ובטהרה לחצרות בית ה'.

דוכן ההסברה משך אליו אלפי סקרנים, שהתעניינו וקיבלו הסברים מקיפים בעל פה ובכתב. במקום נוצרו דיונים ערים בעד ונגד העליה להר הבית.

תגובות הציבור הצליחו להפתיע מאוד את הפעילים, אשר חששו מתגובות קיצוניות של קנאים. אמנם היו כמה קנאים שמחו על העליה ההרה, אולם כנגדם היו הרבה חרדים לא מוכרים, אשר הביעו התעניינות ואף התעמתו עם הקנאים.

מפעילי הדוכן מאמינים שתוצאות פעילותם יורגשו בזמן הקרוב בהר הבית.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה