יום שלישי, 27 בדצמבר 2016

המהפכה בעיצומה! חמישים חרדים בהר הבית

תופעה גוברת || זרם החרדים להר הבית ממשיך לעלות

חמישים חרדים עלו אתמול להר הבית  עד כה עלו כמה אלפי חרדים להר  מאות מתוכם עולים לפחות פעם בשנה  עשרות עולים לפחות פעם בחודש  באתר החרדי "כיכר השבת" מזועזעים  מרבית המגיבים דווקא תומכים


↓ חרדים לכבוד שמים

יותר מחמישים חרדים עלו אתמול להר הבית. מדי יום עולים חרדים להר הבית ומדי שבוע מצטרפים חרדים נוספים לעולים. מדובר בחרדים מכל הגוונים - חסידים מחצרות שונות (כולל סאטמר), ליטאים מכל הסוגים, ספרדים ואשכנזים.

רוב העולים החרדים להר הבית מקפידים ומהדרים במצוות הרבה יותר מהמקובל בסביבתם ויראת שמים ניכרת היטב בכל אורחותיהם. מדובר על תלמידי חכמים, אשר ידיהם רב להם בכל מקצועות התורה, אשר עולים להר הבית מתוך דבקות במי ששיכן שמו במקום ומתוך תחושה עזה של שליחות ואהבת ה'.

חלק מהעולים נשאו ונתנו עם גדולי הפוסקים החרדים על ענייני העליה להר הבית וחידוש עבודת המקדש בימינו. חלק מגדולי הפוסקים הסכימו עם טענותיהם ואמרו שאין בידם לפסוק נגד הדעה המקובלת כיום, אולם בעלייתם להר הבית בגבולות המקובלים, תוך שמירה על דיני מורא מקדש, אין כל חשש ואף הם מקיימים מצווה גדולה.


העולים החרדים הקבועים ספגו בעבר תגובות נזעמות מצד אינטרסנטים ועסקנים חרדים שונים ושל כלי תקשורת מגזרית, דבר שגרם להם בתחילה להצניע את עליותיהם להר הבית.

בשנה האחרונה, ככל שגובר זרם העולים החרדים להר הבית, מורגשת עליה בביטחון של העולים, דבר שבא לידי ביטוי בפרסום עליותיהם עם תמונות מהר הבית בקרב הציבור הרחב.

מרבית החרדים שהשתתפו בעליה הגדולה אתמול להר הבית, עלו אתמול לראשונה בחייהם להר. לפי הערכות של שונות, עלו עד היום אלפי חרדים להר הבית, לפחות פעם אחת בחייהם. לפי אותן הערכות יש כמה מאות חרדים שעולים לפחות פעם בשנה להר הבית ובכללם כמה עשרות שעולים פעם בחודש או יותר.

ראוי לציין ששניים מתוך תשעת חברי וועד המטה המשותף של ארגוני המקדש הם חרדים - האחד מהמגזר החסידי והשני מהמגזר הליטאי.

אחד הכתבים באתר  "כיכר השבת" כתב ידיעה המביעה את הזעזוע שלו מהתופעה המבורכת, אולם מרבית התגובות לכתבה תמכו מאוד בעליה לה הבית. מבדיקת כתבנו עולה, שמגיבים רבים שתמכו בעליה נחסמו ותגובותיהם לא פורסמו.

4 תגובות:

  1. תוספתא כלים פרק א'27 בדצמבר 2016 בשעה 20:08

    לפני עלייה חובה להטביל בגדים (שישבה או נשענה עליהם אישה נידה).

    השבמחק
    תשובות
    1. 1. בגדים שהם לא צמר ופשתים הם לא טמאים וממילא רק חליפות יקרות שמכילים יותר מ50% צמר מקבלים טומאה וכן חגורות וכדומה מעור אמיתי ולא סינטטי או ציצית וסוודר מצמר כמעט אין בגדים שמקבלים טומאה.
      2. שיטת רבי שמעון בתוספתא שצריך להטביל בגדים היא שיטה יחידנית ואין הלכה כמותה והרמב"ם לא טרח להעתיק אותה, למעשה לחשוש לשיטת תנא שאין הלכה כמותו אפשר להוליד תורה שלימה חדשה עם חומרות אין ספור

      מחק
  2. כך יש המבארים בדעת רבי שמעון בתוספתא, אולם הרמב"ם והפוסקים אינם פוסקים כן ולהלכה יש צורך בהטבלת בגדים טמאים רק לפני כניסה לשטת העזרה עצמה (ראה בהלכות ביאת המקדש פרק ג, ונתבאר בהרחבה בספרים "ביאת המקדש" ו"אל הר המור") - וממילא העולים אל ההר כיום אינם נכנסים לשם.

    השבמחק