יום חמישי, 20 באוקטובר 2016

דרעי קרא ליהודים לעלות להר הבית בעקבות אונסקו?

לא בדיוק || אך כך משתמע מאתר חדשות איראני

בעיני האסלאם אין הבדל בין רחבת הכותל לבין הר הבית  קריאת דרעי לרבבות יהודים לבוא לרחבת הכותל התפרשה באיראן כקריאה לעלות להר הבית  ציפי לבני דווקא גורפת באיראן יותר מחמאות מאשר בארץ


↓ בראי התקשורת האיראנית


האתר האיראני "איראן היום" פרסם ידיעה בזו הלשון: "שר הפנים הישראלי אריה דרעי מש"ס קרא לרבבות היהודים לבוא לרחבת מסגד אלאקצה, להשתתף בברכת כוהנים ולהגיב בכך על החלטת אונסק"ו שהכחישה כל זיקה יהודית לעיר הקודש ומסגד אלאקצה".

עד מוסיף האתר ואומר: "דרעי אמר כי הקהילה הבין-לאומית נגועה באנטישמיות. לדבריו, אלפי שנים עלו היהודים לרגל אל עיר הקודש,לכן הוא קורא לכל עם ישראל להמשיך לעשות זאת".

לפי המשתמע מיחס כלי התקשורת המוסלמיים ומיחסם של גורמים מוסלמיים בארץ ובעולם, המקום הקרוי בפינו בשם "רחבת הכותל המערבי", מוגדר אצלם כחלק מאל-אקצה, בדיוק כפי שהוגדר בהחלטת ארגון אונסק"ו. כלומר, אין בעיניהם הבדל מהותי בין יהודי שעולה להר הבית לבין יהודי המתפלל ברחבה שלמרגלות הכותל המערבי של הר הבית.

אם היה נראה שח"כ ציפי ליבני לא מעוררת עניין בארץ והדברים שאמרה בעניין לא הרשימו איש, מסתבר שדווקא באיראן מתייחסים אליה ברצינות מה ודבריה בעד המשך השליטה המוסלמית בהר הבית ונגד דאע"ש - אויבתה של איראן, מצאו חן בעיני האיראנים.

כך נכתב בידיעה: "מצידה חברת הכנסת ציפי לבני מ"המחנה הציוני" אמרה שיש להסביר למדינות העולם שישראל מחוייבת לסטטוס-קוו בעיר הקודש וקראה לקהילה הבין-לאומית לסייע לישראל שלא להפוך את הסכסוך עם הפלסטינים לסכסוך דתי, לבל תיסלל הדרך של דאעש להגיע לעיר הקודש".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה