יום רביעי, 19 באוקטובר 2016

יום שני של חוה"מ סוכות: 400 יהודים בהר הבית

זרם עולי הרגל מתגבר || מספר העולים צפוי לעלות

400 יהודים עלו היום להר הבית  ההמתנות היו ארוכות מאתמול  פעילי המקדש יפעלו מול המשטרה לשיפור הליקויים  מחר צפויים עולים רבים מהיום לעלות להר הבית  קוּמוּ וְנַעֲלֶה צִיּוֹן אֶל בֵּית ה' אֱ-להֵינוּ


↓ סיכום יומי חגיגי מהר הבית



400 יהודים עלו היום להר הבית, מספר הגדול בקצת יותר ממאה ממספר עולי הרגל שעלו אתמול להר הבית. המשטרה אפשרה כניסה בקבוצות של עד 30 יהודים בקבוצה. שתי הקבוצות הראשונות כללו רק 25 יהודים בקבוצה.

המשטרה אפשרה בדרך כלל שהייה של שתי קבוצות יהודים במקביל בהר הבית, אולם ריבוי העולים והגבלת מספר היהודים בקבוצה, גרמו לתורים ארוכים מאתמול.

בעליית הבוקר נאלצו 65 יהודים להסתפק בכניסה חפוזה משער המוגרבים ועד שער השלשלת בלבד. בעליית הצהריים נאלצו 15 יהודים להסתפק בכניסה חפוזה כזאת.

לכל אחת מהקבוצות התלווה מדריך מנוסה מטעם כפות המנעול, אשר הדריך את העולים בטוב טעם.


הציון היום למשטרת ישראל: טעון שיפור

פעילי הר הבית עמדו היום בקשר רציף עם מפקדי משטרת ישראל, אשר האירו פנים לעולים והיו קשובים לפניות נציגיהם, אולם התוצאות היום היו מאכזבות במקצת.

להלן פירוט הנקודות הטעונות שיפור:
  • כניסת העולים בשעות הבוקר התנהלה בעצלתיים ורק ב-7:40 נכנסה קבוצה ראשונה עם 25 עולים בלבד.
  • הקבוצה השנייה נכנסה רק לאחר כחצי שעה ומנתה גם היא רק 25 יהודים.
  • הקבוצה השלישית בת 30 יהודים נכנסה בשעה 8:50, כשבחוץ ממתינים יותר מ-70 יהודים.
  • חלק מהעולים נאלצו היום להמתין עד שעתיים בתור, מבלי שידעו מתי יגיע תורם.
  • בשעה 10:30 נותרו כ-65 יהודים שטרם זכו לעלות להר. המשטרה אפשרה להם כניסה חפוזה של מספר דקות הצצה בהר הבית, למרות הזמן הרב שהמתינו בכניסה.

פעילי המקדש קוראים לציבור להגיע להר, מבטיחים לפעול לשיפור

פעילי הר הבית מאמינים שחלק גדול מציבור העולים היום להר הבית, הגיע בעקבות הקריאות החוזרות ונשנות לציבור לעלות בחול המועד להר הבית. ריבוי העולים יצר לחץ על המשטרה, אשר לא נערכה כראוי.

לראשי העולים יש קשר רצוף עם הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, החל ממפקד מחוז ירושלים, מפקד מרחב דוד, מפקד יחידת המקומות הקדושים, מפקד הר הבית והקצינים בשטח. נציגי העולים מספרים על רצון טוב ואוזן קשבת מצד נציגי המשטרה ומפקדיה.

נציגי העולים העלו את הטענות למפקדי המשטרה ויו"ר המטה המשותף של תנועות המקדש, יעקב היימן הבטיח לפעול מול מפקד המחוז, כדי להסדיר את העליה ואת ההמתנות בימים הבאים של החג בצורה מוצלחת יותר מזו שהיתה היום.

ראוי לציין שלמרות הטענות, כל היהודים שהגיעו לכניסה להר הבית, זכו לעלות להר בצורה כזאת או אחרת. כמו כן יחס השוטרים לעולים ולממתינים היה אנושי ומתחשב.

מעבירים את הזמן ביעילות בתור להר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה