יום ראשון, 21 באוגוסט 2016

ח"כ דיכטר: אל-אקצא בסכנה?

אזהרה לירדן: ישראל עשויה לסלק אתכם מההר || אבי דיכטר

יו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר: ההסתה השקרית של הפלסטינים התחילה עוד בשנת 1996 כשלמנהרת הכותל נפרץ פתח נוסף ברובע המוסלמי.


↓ מאת: חזקי ברוך/ ערוץ 7

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר, השתתף ביום שישי בבוקר בפרלמנט של הקבוצה הירושלמית.

"בשש השנים האחרונות הפלסטינים הפכו למתוסכלים. הם היו הבייבי של העולם הערבי והמוסלמי. כולם דאגו להם והרעיפו עליהם הבטחות כספיות, שאת חלקן אף מימשו. ואולם מאז יש למדינות ערב צרות משלהם לעסוק בהן. חצי מיליון הרוגים בסוריה, 2.5 מיליון פצועים, 10 מיליון פליטים מהם 3 מיליון לירדן, לבנון ותורכיה ועוד מיליון לאירופה.

בשנת 1987 כשהתחילה האינתיפאדה הראשונה, שמעו הפלסטינים הרבה התחייבויות על כך שיגיעו לעזור להם באנשים ובכספים. באוזני הקהילה הערבית ובעיקר הפלסטינית, הושמע שוב ושוב שירה של הזמרת הנוצרייה 'ווין אל מלאיין' – איפה מיליוני הערבים שהבטחתם שיבואו לעזור לנו".

דיכטר הוסיף, "בשנת 2000 החלה האינתיפאדה השנייה, ואז שוב הושמע השיר 'ווין אל מלאיין', אך הפעם כהתרסה: איפה מליוני הדולרים שהבטחתם לשלוח לנו? במערכות האחרונות בעזה, עבר השיר עיבוד חדש 'ווין אל מלאעין' – איפה המלעונים, המקוללים שהבטיחו להגיע בגופם ובכספם לעזור לנו , לא באו".

על הר הבית אמר ח"כ דיכטר, "מדינת ישראל היא היחידה הריבונית על הר הבית. קריאת הקרב של שייח׳ ראיד וצבא המסיתים שעימו, 'אלאקצא בסכנה', מייצרת את האיום המרכזי של העת האחרונה על ריבונות ישראל בהר הבית. השייח׳ הקיצוני המוביל קמפיין שיקרי ומסית זה, ומשנתו הרוויה הסתה, כבר גרמו לכך שתנועתו, התנועה האסלאמית הפלג הצפוני, הוצאה אל מחוץ לחוק בישראל".

דיכטר הוסיף "ההסתה השקרית התחילה עוד ב 1996 כשלמנהרת הכותל נפרץ פתח נוסף ברובע המוסלמי . כל אחד יודע שמנהרת הכותל הולכת לאורך הכותל המערבי. אין שום קשר בין המנהרה ובין הר הבית ובודאי לא עם אלאקצא. אלו העובדות, אבל מי כמונו יודע שבמזרח התיכון עובדות הן לא תמיד החלק החזק. אי לכך, הם החליטו להפיץ את המושג 'אל אקצא בסכנה' מתוך מודעות שקריאה שכזו תסייע להם לגייס אלפים רבים וכספים רבים.

לאלה התוהים מדוע הקריאה לא היתה גורפת יותר בנוסח 'אלחראם אלשריף (הר הבית) בסכנה', ראוי להבהיר כי השייח׳ וחבר מרעיו, ידעו שקדושת אלאקצא הינה קריטית כדי לטעת שקר גס בתודעה העולמית ובעיקר המוסלמית. באסלאם נאמר כי 'אלאקצא היא אולא אלקבלתיין ות׳אלת׳ אלחראמיין', כלומר המסגד אלאקצא הוא הוא החשוב מבין שני המסגדים שעל ההר ( השני הוא כיפת הסלע המוזהבת אך הנחותה בחשיבותה), ואלאקצא הוא המקום השלישי בחשיבותו באסלאם אחרי מכה ומדינה.

ואולם, מאז מלחמת ששת הימים וחזרת ישראל לכל ירושלים כולל להר הבית, אלאקצא הפך למקום הקדוש ביותר למוסלמים שאינו בשליטה של מדינה מוסלמית. הדבר מטריף את דעתו של כל מוסלמי באשר הוא ובדגש על ירדן שהיתה בעלת הבית בהר עד 1967.

המאמץ של המוסלמים הקיצונים כאן ושל מדינות כמו ירדן ונוספות, הוא להחיל את מעמד הקדושה של אלאקצא על הר הבית כולו. אם חלילה יצליחו, הם יסגרו את ההר לזרים שאינם מוסלמים, בדיוק כפי שנעשה עם שתי הערים מכה ומדינה שאליהן רק מוסלמים רשאים להיכנס.

הראו לי מדינה בעולם שאיסור על בסיס דתי מונע כניסה לעיר שלמה. לא נדרש דימיון מופלג כדי לתאר מה היו עושות מדינות העולם והאו״ם כנגדנו, לו היינו נוקטים בצעד דומה. האם מישהו מדמיין שלט בואכה ירושלים שעליו כתוב באותיות קידוש לבנה: מכאן והלאה מותרת הכניסה לירושלים ליהודים בלבד. אחרים חייבים לפנות שמאלה או ימינה....?!".

"מדינת ישראל היא היחידה שהינה ריבונית על הר הבית. הווקף וירדן ואחרים, יכולים לקבל היתר מישראל לצורך כזה או אחר על ההר. היד שמתירה, תהיה גם היד שתאסור המשך קיומו של ההיתר (אם יפרו את החוקים - תוספת שלי, מתן אשר). את זה חייב להבין כל אדם בעולם, בין אם יהודי הוא, מוסלמי, נוצרי או אחר. ישראל מחוייבת בשמירה על קדושתו ומעמדו באסלאם של מסגד אלאקצא אלמבארכ, בגבולו ההיסטורי בקצה הדרום מערבי של ההר. הר הבית בידינו זו אמירה מיתולוגית של הלוחמים בששת הימים ומאז זהו צווי חוקי כשר למהדרין".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה