יום שני, 29 באוגוסט 2016

מומחה: רוהאן לא הצית את אל אקצא על דעת עצמו

האם מייקל רוהאן פעל מתוך טירוף? || המוסלמים לא מאמינים

ב-ז' באלול תשכ"ט (21/8/69) הצית צעיר נוצרי אוסטרלי בשם מייקל דניס רוהאן את מסגד אל אקצה  בית המשפט המחוזי פתר את רוהאן מעונש, לאחר שנקבע שפעל מתוך חוסר שפיות  ראש ממשלת ישראל גולדה מאיר היתה בפאניקה  העולם המוסלמי הקים קול זעקה גדולה ומרה ו... זהו  מלחמה לא פרצה  מיליוני מוסלמים לא עלו על ירושלים  מדי שנה מנסים גורמים מוסלמיים בארץ להצית את אש ההסתה מחדש עם ספקולציות ועלילות ממוחזרות  הנה ראיון עם מומחה מוסלמי באתר שקשור לתנועה האיסלאמית:

צילום מסך מתוך הכתבה באתר המוסלמי

↓ מתוך אתר התנועה האיסלאמית

העבריין ניסה מייקל רוהאן, ששרף את מסגד אל-אקצא בשנת 1969 נשפט על ידי בית המשפט הישראלי, אך חמק מעונש לאחר שטען בבית המשפט כי הוא סובל מהפרעות נפשיות. מאוחר יותר שוחרר לביתו באוסטרליה וכך חמק מעונש.

האם זה באמת רוהאן שביצע את המזימה? 
ועוד, האם הוא נהג באופן עצמאי או שמא הוא היה זה רק בובה על חוטים?!

כדי לפתור את התעלומה הפנינו לד"ר עבדאללה ידוע, פרופסור ללימודי ירושלים באוניברסיטת איסטנבול, לשעבר מנהל מדיה ויחסי ציבור במסגד אל-אקצה את השאלות הבאות:


האם מייקל רוהאן פעל עצמאית או שמא הוא מייצג את הממשלה או אנשים אחרים ומי הם?

קשה להאמין שמייקל רוהאן פעל באופן עצמאי, האיש התגורר שנים בקיבוץ שנתמך על ידי ממשלת ישראל, דבר המעיד על מעורבות ישירה או לחות עקיפה של שלטון הכיבוש במעשה.

האם האיש היה באמת מטורף, או שמא מדובר בטענת כיסוי של הממסד הישראלי?

אנחנו לא יכולים לומר בוודאות רוהאן שפוי או לא, אם כי אני באופן אישי ספקן בעניין. לא הגיוני שהוא שהה שנתיים בקיבוץ יהודי, ישראלי בחסות השלטון, מבלי מפריע.

האם רוהאן הוא דמות חריגה וייחודית בחברה הישראלית, או שיש דמויות נוספות דומות? תוכל לתת דוגמאות והערכות לגבי כולן ורצינותן?

הבחור הזה אינה דמות חריגה בחברה הישראלית. הוא מייצג קבוצה של קיצונים שחולמים על היום שבו יוכלו לתקוף את מסגד אלאקצא ולהרוס אותו, חס וחלילה... יש דוגמאות רבות לנוכחות רבה לתומכי רוהאן בחברה הישראלית. 

לדוגמא: החייל הקיצוני ציוני אלן גודמן, שביצע התקפת ירי בשנת 1982, הקיצוניים הציוני ברוך גולדשטיין, שביצע התקפה במסגד איברהימי בחברון (מערת המכפלה) בשנת 1994, מספר גדול של מתנחלים קיצונים שניסו דרך שער הרחמים מסגד לפרוץ לאלאקצא ורק ערנותם של אנשי ירושלים והשומרים של מסגד אל-אקצה מנעה את ביצוע זממם.

הסיבה להחמרה הגדולה במצב וריבוי הגורמים הקיצוניים, נובעת מכך שחלקים מהם הפכו להיות חלק מהממסד הישראל, כולל חברי כנסת ושרים בממשלת ישראל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה