יום רביעי, 31 באוגוסט 2016

בערב שבת הביטו בירח

יוצאים החוצה ומחפשים את המולד || בין קבלת שבת לערבית

על ששה חדשים השלוחין יוצאין... על אלול מפני ראש השנה...  עַל שְׁנֵי חֳדָשִׁים מְחַלְּלִין אֶת הַשַׁבָּת... וּכְשֶׁהָיָה בֵית הַמִּקְדָּש קַיָם, מְחַלְּלִין אַף עַל כֻּלָּן מִפְּנֵי תַקָּנַת הַקָּרְבָּן (ראש השנה א)


כדי לקדש את החודש דרושה סנהדרין  הסנהדרין תוכל לקבוע את החודש בהתאם לעדות של עדים כשרים שבקיאים בראיית מולד הלבנה  באגודה הישראלית לצפייה בירח החדש מתכוננים ברצינות לחידוש קידוש החודש על פי הראייה  לצורך כך מעודדת האגודה לימוד הנושא ותצפית חודשית במולד הלבנה  הנה הודעת האגודה לקראת ראש חודש אלול, בנוגע למולד הקרוב:

↓ הנה פרטי ראייה של הירח החדש לחודש אלול התשע"ו

ניתן לנסות לראות את הירח כבר בליל שבת (שישי) אז הוא יהיה קשה לראייה (בפרט באזורי מישור החוף שבהם עננות מרובה במערב) אורך ראשון 14,58 (מעלות,דקות) קשת ראייה 10,23.

מומלץ להיעזר בכוכבי הלכת. את נוגה קל מאד למצוא, את צדק טיפה פחות, אבל אפשר מיד לאחר השקיעה ומשם לנסות לאתר את חרמש הירח.

אם במקרה אתם באפריקה , דרום הודו או אפילו מערב אוסטרליה, יהיה לכם יותר קל לראות מאשר בישראל. באמריקה ראייה גם קלה בהרבה. צפו במפות הגלובליות כדי לראות את הופעת הירח על פני הגלובוס (הקישור בחלק האנגלי).

במוצאי שבת הירח יהיה קל מאוד לראייה.

הנה התרשימים:


↓ סרטון שקיעה של הירח החדש של חודש מנחם-אב

הירח החדש שוקע עם נוגה וכוכב חמה על רקע המון פעילות בשדה התעופה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה